Fiesta WRC Kubica módra
A korábbi Forma-1-es pilótának, a pályaversenyzés csúcskategóriájában futamgyőzelemmel is büszkélkedő Robert Kubicának 2011-es ralibalesete óta még mindig nem elég erős a jobb karja, így a Nemzetközi Automobil Szövetség két olyan módosítást is jóváhagyott, amit az M-Sport a lengyel versenyző Ford Fiesta RS WRC-jén elvégezhet.
Az átalakítások hasonlóak a tavaly a Kubica által WRC-2-es bajnoki címig kormányzott Citroen DS3 RRC-ben történt módosításokhoz. Az M-Sport a Fiesta WRC mechanikus váltószerkezetét egy pneumatikus működtetésű egységgel egészítette ki, amit a 2006-os Ford Focus WRC-ből vettek át. A váltókar a kormányoszlop bal oldalán, a kormány mögött kapott helyet, maga felé húzva azt Kubica felfelé, előre tolva visszafelé tudja a sebességeket kapcsolni. Amiatt, hogy a megoldással a lengyel ne jusson előnyhöz, a váltáshoz szükséges idő megegyezik a mechanikus egység működtetési idejével, ez 50 milliszekundum, amit egy adatgyűjtő kontrollál. Az egység tízezer fontot kóstál.
A másik módosítás a kéziféket érinti, a hátsó kerekek blokkolását nem a kar húzásával, hanem annak előre történő nyomásával lehet előidézni.
Andrew