Get Adobe Flash player

Hírek: JRM

 

A JRM-mel tér vissza a Subaru

A JRM a Birmingham-ben zajló Autosport International Show nyitó napján hivatalosan is megerősítette, együttműködésbe kezdett a Subaru Tecnica International-lel. A brit cég bejelentése nyomán az is kiderült, hogy egy új projekt keretében a japán céggel közösen fejlesztik az N csoportos Impreza WRX STI-t.

 

James Rumsey 2008-ban vásárolta fel az ADR Motorsportot, hogy megalapítsa a JRM-et. Az ADR korábban a brit ralibajnokságban volt jelen, 2004-től az a csapat volt a Mitsubishi UK által támogatott hivatalos alakulat. A programot a JRM folytatta, és szerezte meg 2010-ben Mitsubishi Lancer Evo X-esekkel a csapatbajnoki címet.

A JRM a pályaversenyzésre is felállított egy részleget, mely a Nismóval karöltve az FIA GT bajnokságában, valamint a prototípusok számára létrehozott hosszútávú versenyágban is sikeresnek bizonyult a HPD-ARX LMP1-gyel, beleértve az endurance világbajnokságot és a 2012-es 24 órás le mans-i viadalt is.

 

Az Impreza WRX STI mérföldkő, ez az első olyan termék a JRM és a Subaru Tecnica International, a Subaru autósport részlegének együttműködésében, melyet közösen fejlesztettek. Az együttműködés azért jött létre, hogy a japán márkát ismét az N csoport élvonalába repítsék. A mérnökgárdát több olyan nagy tapasztalattal rendelkező szakember is erősíti, akik részt vettek a szériaautós világbajnoki címeket elkönyvelő WRX STI-k fejlesztésében.

Az új raliautó különbözik a többi ugyanilyen generációs Imprezától, mivel ez az első olyan kocsi Európában, ami négyajtós változatban készült. A kérdéses Subarut az Európában jelenleg is forgalomban lévő Impreza WRX STI-ből építették, a négyajtós kialakítás a csapat véleménye szerint az aerodinamikai, a tapadás és az egyensúly szempontjából is előnyösebb, mint a csapotthátú verzió.

„A WRC STI egy félelmetes teljesítményű autó” – nyilatkozta Rumsey, a JRM ügyvezető igazgatója. „Úgy találtuk, nagy igény van a világviszonylatú piacokon az utolsó generációs N csoportos Subarura, ami erős, megbízható és költséghatékony.”

A projektet a JRM daventry-i székhelyéről irányítják, a programhoz megnyerték a 2004-es N csoportos világbajnokot, Niall McShea-t is. „Szép emlékeim vannak arról az időszakról, amikor N csoportos Subarut vezettem a világbajnokságon” – mondta el a 39 esztendős ulsteri pilóta. „Nagy lehetőségek rejlenek ebben a kocsiban, örülök, hogy bevontak a dologba. Úgy gondolom, az N csoportnak nemzetközi és nemzeti szinten is sok lehetősége van, a JRM és az STI pedig egy fantasztikus csomagot fejlesztett.”

A JRM a pontosabb ütemezésről és az autót érintő részletekről nem nyilatkozott. Az sem egyértelmű, hogy milyen sorozatokra szánják újdonságukat, amikor az N csoportos gépek kihalóban vannak, a kategóriatárs S2000-es, RRC és R5-ös autókkal nem tudják felvenni a versenyt, a belőlük épülő R4-es kocsikat pedig az FIA az évad végén Ázsia és Afrika kivételével kitiltja a regionális és a nemzeti bajnokságokból.

 

Andrew

 

2014. január 14.