Get Adobe Flash player

Hírek: JRM - A JRM az átdolgozott R4-es szabályok szerint építi 2015-ös Subaru WRX STI-jét

 

A JRM az átdolgozott R4-es szabályok szerint építi 2015-ös Subaru WRX STI-jét

Az FIA megerősítette, hogy a 2015-ös szezonra módosítják a jelenleg hatályos R4-es technikai előírásokat, mely hírt a JRM csapata örömmel fogadott. A James Rumsey nevével fémjelzett brit tuningműhely egyúttal be is jelentette, újabb programba kezdett, melynek célja a 2015-ös specifikációjú Subaru WRX STI raliautó megépítése. Az újdonság az átdolgozott R4-es szabályoknak fog megfelelni.

2013-ban az FIA úgy döntött, a jelenlegi R4-es szabályzatot – mely alapján számos, az autó összteljesítményét növelő változtatás végezhető el az N4-es járművön – a 2015-ös szezonban már nem alkalmazza. A jelenleg zajló 2015-ös szabályváltoztatások részeként azonban az autósport irányító testülete végül amellett határozta el magát, hogy a 2015-re megújuló R4-es kategória a jelenlegi N4-es technikai szabályokon alapul, tehát abba a kétezer köbcentinél nagyobb hengerűrtartalommal rendelkező szériakivitelű járművek kerülnek. A jelenlegi R4-es előírások alapján épített autók 2015. január 1-től csupán az Európán kívüli FIA bajnokságokban vehetnek részt, valamint a nem FIA kompatibilis sorozatokban.

„Az FIA döntése kitűnő hír a versenyzők számára, mivel ez csökkenteni fogja a költségeket, egyenlő versenyt teremt és elősegíti a valódi sorozatgyártáson alapuló ralizást” – magyarázta a JRM speciális projektekért felelős menedzsere, Nigel Riddle.

A Subaru Tecnica International-lel, a Subaru autósport divíziójával hivatalos partnerkapcsolatban álló, ennek részeként a rali Európa-bajnokságon részt vevő JRM a hír hallatán felgyorsította 2015-ös programjának tervezési és fejlesztési munkálatait.

Riddle a következőket erősítette meg: „Homologizáljuk a 2015-ös specifikációjú Subaru WRX STI autót, ami a következő R4-es szezonra készen lesz. Ez ideális lesz az európai ralibajnokságokra, főleg az új ERC 2-es kategóriára, ami biztos, hogy népszerű lesz az olyan versenyzők között, akik címet akarnak nyerni, de nincs meg arra a költségvetésük, hogy az R5-ös és S2000-es autóknak fenntartott abszolút Európa-bajnoki címet hódítsák el.”

A JRM néhány idei futamon is részt vett már a 2014-es specifikációjú, N4-es besorolású Subaru Impreza WRC STI-jével, mellyel a háromszoros brit bajnok Mark Higgins és Keith Cronin számtalan szakaszgyőzelmet tudott szerezni a sorozatgyártású autók számára fenntartott Production Car Cup sorozatban.

 

Andrew

 

2014. november 10.