Get Adobe Flash player

Kényelmesebb, jobb overál a Sparcótól

A Mexikó Rally-tól kezdődően az M-Sport párosai, Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen, valamint Elfyn Evans és Daniel Barritt a Sparco legújabb overálját fogja használni. A forradalmi öltözék hároméves kutató- és fejlesztőmunka eredménye.

Ami különlegesség teszi ezt az overált, hogy a kedvezőbb tűzállósági mutatók mellett könnyebb, mint bármelyik eddig gyártott ilyen célú termék. A Sparco emiatt állítja azt, hogy készek „átalakítani a kormány mögött ülő versenyző kényelmét”.

A overál a Hocotex technológiával készül, az olasz cég ezt a folyamatot szabadalmaztatta. A termék az Extrema RS10 nevet kapta, jelenleg ez az egyetlen egyrétegű overál a világon, ami megfelel az FIA 8858/2000-es homologizációs előírásainak.

Az öltözék egyrétegű szövetből készül, nem pedig egy többrétegű megoldás, mint amilyenek a hagyományos overálok. Ennek az eredménye az, hogy az anyag vastagsága a standard, átlagosan 1,6 helyett 0,6 milliméter. Az Extrema RS10 súlya 700 gramm, tíz százalékkal könnyebb, mint a Sparco Superleggera.

A normál steppeléssel készült ruha nagyjából háromszáz légkamrával rendelkezik, az újdonság a méhsejt anyagszerkezetnek köszönhetően azonban hatvanezer mikrocellás légkamrával, lélegző képessége pedig háromszor jobb, mint hagyományos társaié. A technológia a kulcsa a rugalmasságának is, ez teszi könnyebbé a versenyzők mozgását a pilótafülkében.

Az overál három színben, fehérben, pirosban és feketében kapható, a logózás nyomtatással valósítható meg rajta.

Az Extrema RS10 előnyeit az M-Sport versenyzői Mexikóban ki is tudják használni, ahol a hő folyamatos probléma, a kocsiban mért hőmérséklet általában meghaladja az 50 Celsius fokot.

Carlos Sainz az idei Dakar Rally-n már ilyen overált viselt, de a McLaren pilótái is ezeket hordják a Forma-1-ben.

 

Andrew