Get Adobe Flash player

Amikor Ogier megjelent a nagyszínpadon

Március 2. egy nagyon fontos dátum a rali világbajnokság történetében. Még 2008-ban történt, hogy egy 24 esztendős pilóta ezen a napon a Mexikó Rally-n megnyerte a junior világbajnokság futamának értékelését. Nem csak, hogy először versenyzett a Leon központú futamon, de a francia versenyzőnek ez volt a legelső világbajnoki futama is egyben. Géposztályában úgy szerezte meg a győzelmet, hogy a tizenkilencből tíz szakaszon futott legjobb időt, az összetett értékelésben pedig a kis Citroen C2 S1600-tal a pontszerző tízedik helyen ért célba. Nem másról, mint Sebastien Ogier-ről van szó.

Ogier és navigátora, Julien Ingrassia dolgát megkönnyítette, hogy a favoritnak tartott Martin Prokop az első gyorsasági szakaszon felborult, majd egy szenzorhiba miatt kiállni kényszerült. Ettől függetlenül Ogier megérdemelt győzelmet aratott.

A szezon előtt honfitársa, a mexikói abszolút értékelésben diadalt arató Sebastien Loeb segített Ogier-nek ahhoz, hogy a fiatal pilóta rajthoz tudjon állni a 2008-as junior sorozatban a PH Sport Citroen C2 Szuper 1600-os autójával, miután a világbajnoki karrierje elején őt is segítő Dominique Heintz beajánlotta honfitársát nála. Ez bizonyítja, Loeb és Ogier nem voltak mindig riválisok.

„Biztos vagyok abban, hogy egy napon nagyon jó pilóta lehet, ezért segítettem neki” – nyilatkozta Loeb akkoriban a Motorsport News-nak. „Mikor újonc voltam, megvolt a lehetőségem, hogy bizonyítsam, mit is tudok. Nagyon jó alkalom számára, ha neki is ugyanilyen lehetősége lesz. Nem vezethetek vagy írhatom meg az itinert helyette, de ha tanácsra van szüksége, itt vagyok. Értelmes, úgyhogy tudja, mit kell csinálnia. Szívességből teszem, amit teszek. Valóban úgy gondolom, megvan az esélye rá, hogy nagyon jó legyen.”

Ogier később így reflektált a dologra: „E nélkül a segítség nélkül, különösen, ami az FFSA-tól érkezett, talán csak két versenyre lett volna pénzem évente.”

Egy évtized távlatából a következőképpen emlékezett a hétvégére a társ, Ingrassia: „Érzelmi szempontból ez valóban valami más volt, hogy a világ másik oldalán találtuk magunkat az első nemzetközi versenyünkön. Főként mert ez az egyik legegzotikusabb, legszokatlanabb fordulója a bajnokságnak. Úgy gondolom tehát, el kell ismerni, eléggé feszültek voltunk… A Citroen és a Francia Autóklub nagyfokú támogatása miatt voltak elvárások és egy kis nyomás a vállainkon. Akkoriban csak néhány szót tudtam angolul, Seb pedig még kevesebbet. Ráadásul egy eléggé alap 206 Cup-ról váltottunk a C2 Szuper 1600-ra, ami egy valódi versenyautó volt egy erősebb, lenyűgöző motorral és egy félautomata szekvenciális sebességváltóval. Még most is látom Sebet, ahogyan kényszeríti magát, hogy hozzászokjon a ballábas fékezéshez, ami ugyancsak teljesen új volt számára. Végül nagyon jól működött minden. Tisztes előnnyel nyertük a nyitó szakaszt, és vezettük a versenyt a rajttól a célig. Tökéletes kezdete volt ez a kampányunknak. Nyilvánvaló, hogy kedves emlékei vannak mindkettőnknek arról a hétvégéről!”

 

Andrew