Get Adobe Flash player

Portugál Rally 2014 - 3. nap

A Portugál Rally 3. napja

 

Három szakasz, negyvennégy kilométer. Ennyi várt a Portugál Rally állva maradt mezőnyére az utolsó napon.

Sem Ott Tanak, sem Robert Kubica nem rajtolt el reggel, miután szombaton balesetet szenvedtek. A lengyel elmondta, harmadik sebességi fokozat helyett ötödikben közelítette meg azt bukkanós kanyart, ahol lecsúszott az útról. Miközben próbáltak visszajönni, leégett a Ford kuplungja és az erőátvitelben is komoly károk keletkeztek. Kubica elmondta, át kell gondolnia, hogyan közelítse meg a raliversenyzést, miután öt utóbbi WRC-s versenye alatt tíz balesete volt.

Márkatársának, Tanaknak a szavai azt sugallták, ők azért borultak fel, mert még nem szoktak össze tökéletesen új navigátorával, Raigo Molderrel. Ez most abban nyilvánult meg, hogy későn jött az információ az egyébként a Jari-Matti Latvala néhány évvel ezelőtti balesete miatt Tanak által is jól ismert kanyarkombinációban, így a pilóta későn lépett a fékre. Az észt páros a sérült bukócső miatt nem térhetett vissza a versenybe vasárnap.

Az időkülönbsége miatt nem voltak túl nagy izgalmak várhatóak vasárnapra, de mivel ez a világbajnokság egyik legnehezebb feltételű futama, sosem lehet tudni, mi vár a résztvevőkre. Ennek egyik példája volt Dani Sordo, aki nem ért el az első gyorsasági rajtjához, mivel eltörött a Hyundai i20 WRC bal első féltengelye. A spanyol a negyedik helyről adta fel a futamot.

A versenyt vezető Sebastien Ogier az első két szakaszon tartalékolt, így azokat Latvala, illetve Mads Ostberg nyerte. Ogier a Power Stage-en aztán begyújtotta a rakétákat, megnyerte azt és az azért járó három bónuszpontot. Ezen a gyorsaságin Latvala végzett a második, Ostberg a harmadik helyen.

A futamot Ogier magabiztos előnnyel nyerte, ezzel a Volkswagen Polo R WRC tizenhetedik futamán a tizennegyedik győzelmét aratta. A kocsi legutóbb tavaly augusztusban a német versenyen szenvedett vereséget, azóta sorozatban ez volt nyolcadik győzelme, amivel beállította a Citroen DS3 WRC 2011-es sorozatát.

„Portugália egy olyan hely, ahol szeretek vezetni, és már négy győzelmem van öt World Rally Car-os rajtból itt” – mondta el az érthetően boldog Ogier. „Jó csatát vívtam Mikkóval a verseny nagy részében, jól kezeltem a gumijaimat minden egyes tegnap délutáni szakaszon, ez eredményezte a különbséget. Ahhoz, hogy spóroljak a gumikkal, nem nyomtam őrületesen.”

Több problémás verseny után Hirvonen végre tiszta futamot tudhat a háta mögött, aminek a második hely képében meg is lett az eredménye. „Nagyon boldog vagyok ezzel” – nyilatkozta a célban a finn. „Egy tiszta verseny problémák nélkül, ez volt, amit szerettem volna. Tudom, hogy megvan a tempó a győzelemhez, minden arról szól, hogy a kis részleteket a helyükre tegyük. A Fiesta RS WRC versenyképes. Minden jól ment, top munka volt a srácoktól.”

„Csakúgy, mint Svédországban, Ostberg a dobogó harmadik fokára hozta be Citroenjét. „A stratégia nem volt tökéletes. Keményen dolgozunk az autóval, mindig tanulunk valamit. Összességében azért jó volt a hétvége, sok pozitívummal. Nagyon boldog vagyok.”

A negyedik helyért folyó csatában Andreas Mikkelsen felülkerekedett Henning Solbergen. Őket Martin Prokop követte, aki egy hibája ellenére tudott előrelépni annak köszönhetően, hogy Thierry Neuville Hyundai-ában is eltörött az egyik első féltengely, így a belga csaknem egy percet vesztett az utolsó szakaszon a hátsókerékhajtásossá vált i20 WRC-vel.

Neuville csapattársának, Juho Hanninennek sem alakult zökkenőmentesen az utolsó napja, a finn a korábbi defektek és műszaki hibák után egy fának csapta autóját, de ennek ellenére célba tudott érni.

A legjobb tízbe a WRC 2-es értékelés két versenyzője is be tudott kerülni. A kategóriát Nasser Al-Attiyah nyerte Ford Fiesta RRC-jével Jari Ketomaa és Pontus Tidemand Ford Fiesta R5-ösei előtt.

A junior világbajnokság és egyúttal a WRC 3 értékelésében Stephane Lefebvre győzött, Christian Riedemann lett a második, Martin Koci visszacsúszott a harmadik pozícióba. Lukács Kornélék tizenkettedikként fejezték be a versenyt. A Drive DMACK Fiesta Trophy-n Sander Parn nyert Tom Cave és Ghislain De Mevius előtt.

 

A verseny végeredménye:

1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC 3h 33m 20.4s
2. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC +43.2s
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC +1m 12.4s
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport II Polo R WRC +4m 50.5s
5. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC +5m 10.2s
6. Martin Prokop Jipocar Czech National Team Ford Fiesta RS WRC +8m 27.2s
7. Thierry Neuville Hyundai Motorsport i20 WRC +8m 32.3s
8. Juho Hanninen Hyundai Motorsport i20 WRC +8m 51.6s
9. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta RRC +10m 14.7s
10. Jari Ketomaa Ford Fiesta R5 +12m 21.7s

 

Andrew

 

2014. április 6.