Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on - Famin reméli, nem marad több hibaforrás

 

Famin reméli, nem marad több hibaforrás

A Peugeot Sport igazgatója, Bruno Famin kitart amellett, hogy a 208 T16 fejlődik, mondja ezt a görög, az észak-ír és az azori-szigeteki kiesés ellenére.

Az autót az Európa-bajnokság keretében az Akropolisz Rally-n használták először, ahol Craig Breen nyert vele, viszont Kevin Abbring kiállni kényszerült a motor túlmelegedése miatt. A Circuit of Ireland-en Abbring ismét a túlmelegedési probléma miatt esett ki, míg Breent egy meghibásodott szenzor állította meg.

Az Azori-szigeteken az ír pilóta Peugeot-jának gyertyakábelei égtek le. Abbring a második helyen ért célba, de neki is adódtak gondjai, a generátort és a kormányszervót meghajtó ékszíj szakadt el pénteken délután. A holland pilóta és brit navigátora, Sebastian Marshall a főtengely és a generátor ékszíjtárcsáját gyorskötözővel kötötték össze, ami lehetővé tette, hogy szervó nélkül ugyan, de eljussanak a szervizparkig.

Egy győzelem, egy második hely és négy kiesés az Európa-bajnokságon a 208 T16 mérlege eddig tehát.

Famin azonban kiáll amellett, hogy a problémákat megoldják, és azt mondja, a verseny a legjobb útja annak, hogy elérjék, győztes autójuk legyen.

„A hibaforrásokat megoldjuk. Ez egy új autó, kilométerek ezreit teheted meg teszten, de a versenyen a pilóták mindig gyorsan mennek, pokolian küzdenek a szakaszokon és a különböző futamokon mindenféle változatossággal szembetalálkozunk.

Gondolok itt Írországra, ahol azt láthattuk, hogy a nagy ugratókon előjöttek problémák a hűtővel, ami nem volt elég jó. Oké, ezt megoldottuk. Remélem, nem maradt túl sok további hibaforrás. Nagyon optimista vagyok, hogy kiirtjuk az utolsókat is!

Az nagyon jó pont, hogy a versenyzők elégedettek a kocsi sebességével, a beállításokkal, a szakaszokon mutatott teljesítményével.”

Famin az azori-szigeteki futam központjában, Ponta Delgadában beszélt arról is, hogy mi okozta Craig Breen 208 T16-jának péntek délutáni kiesését.

„Őszintén szólva nem tudjuk pontosan, mi az ok, mi a gyökérok… A gyertyakábelek elégtek, és nem tudjuk, hogy maga a kábel miatt vagy más okból. A kipufogócsonk rendben van. A kezdetekben arra gondoltunk, hogy a csonk lehet, a csonk kábelre jutó hője, de nem, a csonk rendben van, úgyhogy vissza kell vinnünk az autót a műhelybe, hogy megvizsgáljuk, mert tudjuk, hogy mi ment tönkre, de azt nem, hogy miért.”

Azt a feltételezést, hogy a Peugeot Sport 2015-ös Dakar projektje akadályozná az R5-ös autó munkálatait, Famin egyúttal el is utasította. „A T16-os tevékenység nagyon fontos számunkra, ez az, ami miatt itt vagyok ma…”

 

Andrew

 

2014. május 23.