Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on - Peugeot krízis Portugáliában

 

Peugeot krízis Portugáliában

A WRC 2-ben érdekelt peugeot-s nevezők végeláthatatlan gondokkal szembesültek a rali világbajnokság portugál futamán.

A dolog a verseny előtti teszteken kezdődött, az ott tapasztalt hibák után pánikszerű motorcseréket hajtottak végre a csapatok a 208 T16-osokon. Martin Koci autójában a főtengely csapágyazás ment tönkre, így egy új erőforrás került az autóba a futamra. Bernardo Sousa motorja is hasonló tüneteket produkált, ami előre jelzett egy ugyanilyen problémát. A gondokat látva elővigyázatosságból Craig Breen hivatalosan a Peugeot által támogatott autójában is erőforrást cseréltek.

A probléma azonban magán a futamon is folytatódott, ami a modell levegőbelépő rendszerére volt visszavezethető, hiszen az egység hagyta, hogy por jusson a motorba, illetve az olajszivattyúba. Mindez az erőforrás károsodásához vezetett, Craig Breen és Martin Koci is motorhiba miatt kényszerült feladni a viadalt már az első napon. Szintén pénteken esett ki Bernardo Sousa a hűtő miatt, Jonathan Hirschi pedig másnap reggel állt ki egy meg nem nevezett műszaki gond következtében.

A konszerntárs, a Citroen R5-ös autói ugyanazt az erőforrást használják, mint a 208 T16-osok, a DS 3-asok azonban nem voltak érintettek, mivel annak a modellnek a levegőbelépő rendszere máshogy néz ki.

Azok után, hogy úgy tűnt, megoldották az R5-ös Peugeot 2014-es kezdeti problémáit, jókora csalódás volt a Portugál Rally a Peugeot sportrészlegének.

 

Andrew

 

2015. május 31.