Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on - Újabb nehéz hétvége a 208 T16 számára

 

Újabb nehéz hétvége a 208 T16 számára

Ismét kudarcokkal teli hétvégét hagyott maga mögött a Peugeot Sport, a 208 T16 gyors volt a Barum Rally-n, de a sikerek ezúttal is elmaradtak.

A privát autóval rajthoz álló portugál Bruno Magalhaes a verseny rajtját megelőző sajtótájékoztatón osztott meg érdekes információkat a Peugeot Sportról, illetve annak beszállítóiról.

„A verseny nagyon nehéz, az utak nagyon dobálósak, szűkek és gyorsak, úgyhogy nem könnyű megtalálni a jó beállítást. A kvalifikációs szakasz nagyon rossz volt számomra, folyamatosan küzdöttem az autóval. Nincs meg a megfelelő beállításom a versenyre, és sajnos tudom, hogy a beszállítóknál nincsenek meg az alkatrészeik, a Peugeot számára nem lehetséges, hogy az ügyfeleknek alkatrészeket adjon el, amik számomra is szükségesek lennének ennek a versenynek a beállításaihoz. Sajnálatos ez számomra, mivel tudom, hogy nem megfelelő a beállításom. Sokat küzdök az autóval, teljesen elvesztettem a magabiztosságomat a shakedown-on. Meg fogok próbálni javulni, de ha nincsenek meg a megfelelő alkatrészeim, nagyon nehéz lesz ez számomra.”

Hogy csupán ennek köszönhető volt-e, az talány, de a kiszállítások csúszása miatt a 208 T16-ot a nyár folyamán birtokba vevő Magalhaes hat szakaszt követően a tízedik helyen állt a versenyt vezető Vaclav Pechhez képest 1 perc 45 másodperc lemaradásban. Ekkor jött az újabb hidegzuhany, a portugál Peugeot-jának váltója beragadt ötödik sebességi fokozatba. Annyiban szerencséje volt, hogy a szakaszt be tudta fejezni, ami után szervizpark következett, szerelői itt orvosolhatták a problémát. Hátránya ugyanakkor megduplázódott, és a tizenötödik helyen találta magát. A verseny végére innen a tízedik pozícióig tudott felkapaszkodni.

A Peugeot tulajdonképpeni gyári csapata, a Peugeot Rally Academy két vadonatúj autót vitt a futamra, de még ennyi sikert sem könyvelhetett el. Bár három szakaszt követően Kevin Abbring vezette az Európa-bajnokság cseh viadalát, Craig Breen pedig a harmadik helyen állt, a következő gyorsasági megpecsételte mindkettejük sorsát. Abbring autójának motorja feladta a szolgálatot a szakaszon. A holland versenyző feltételezése szerint egy ugyanolyan hiba jöhetett elő, mint amit az idény korábbi részében megtapasztaltak már. A Peugeot Sport semmilyen információt nem adott ki a hibáról, a későbbi hírek szerint azonban egy meghibásodott elektromos csatlakozó volt a ludas.

Az alakulat másik versenyzője, Breen saját magát okolhatta kieséséért, ugyanis egy tempós részen lecsúszott a pályáról, és a Peugeot jobb oldalával elkapott egy fát. A szakaszt ugyan befejezte, de megsérült a kocsi bukócsöve, így nem folytathatta a versenyt.

A Peugeot Rally Academy öt futamon indította eddig fiataljait az Európa-bajnokságon, mérlegük nyolc kiesés – ebből hét műszaki hibának köszönhető –, egy első és egy második helyezés.

A francia autógyár sportosztálya számára némi gyógyír a 208 T16-tal kapcsolatban, hogy a Barum Rally-val egy időben zajló Rally del Friuli Veneziát Paolo Andreucci nyerte, aki immár harmadik futamgyőzelmét aratta a kocsival az olasz bajnokságban.

 

Andrew

 

2014. szeptember 1.