Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on - Felemás időszakban a 208 T16 pilótái

 

Felemás időszakban a 208 T16 pilótái

Egyre versenyképesebbnek mutatkozik, elkezdte szállítani az eredményeket, de még mindig vannak gondok a Peugeot legújabb raliautójával, az R5-ös kategóriába tartozó 208 T16-tal.

A Sainteloc csapat autóival futó Peugeot Rally Academy pilótái közül Kevin Abbring kihagyta a rali Európa-bajnokság ciprusi fordulóját. A holland ehelyett a francia világbajnoki futamon állt rajthoz a Peugeot legújabb oroszlánjával, ahol örvendetesen szerepelt. Abbring meggyőző teljesítménnyel nyerte az RC2-es kategóriát, megelőzve a WRC 2-es értékelésben is érdekelt párosokat (meg kell jegyezni, a WRC 2-es bajnokság éllovasai kihagyták a francia futamot).

Svájcban, a kontinensbajnokság legutóbbi fordulóján már az alakulat mindkét pilótája, Abbring és Craig Breen is ott volt, a Rallye du Valais-on nagy reményekkel rajtoltak el.

Abbring remekül kezdett a változatos körülmények között, megnyerte a száraz és jeges részeket egyaránt tartalmazó első szakaszt, a következőn pedig egy harmadik időt autózott. A csütörtöki utolsó gyorsaságit is ebben a pozícióban zárta, ott azonban egy fékprobléma hátráltatta. Másnap reggel viszont már nem is tudott elrajtolni a nyitó gyorsaságin. „Az első szakasz előtt, a közúti etapon adtuk fel a versenyt” – mondta el Abbring a verseny második napján, pénteken. „Volt némi fékproblémánk az utolsó szakaszon tegnap. Ezt követően próbálgattuk a kuplungot, elég erős volt, de aztán valami gond lett vele. Voltak problémáink az autó beindításával ma reggel, úgyhogy a motoron volt a fókusz. Nem tudjuk, hogy a fékkel kapcsolatos gond okozta-e a kuplungproblémát.”

Megjegyzendő, hogy a svájci versennyel egy időben zajló Katalán Rally-n Sebastien Chardonnet a Peugeot 208 T16-tal egy műszaki platformra épülő Citroen DS3 R5-tel ugyancsak kuplunghiba miatt nem fejezte be a pénteki napot. Arról azonban nincsenek információk, hogy a két esetnek lett volna-e bármilyen köze is egymáshoz.

Abbring a műszaki hiba miatt a pénteki programot kihagyni kényszerült, de szombaton visszaállt, és fantasztikus teljesítményt mutatva az első négy szakaszt meg is nyerte. Az ötödiken azonban elkövetett egy hibát, megsérült a kormánymű, ami a verseny befejezésére kényszerítette.

Craig Breennek sem kezdődött jól a viadal, az ír a második szakasz megnyerését követően a harmadikon kapott egy defektet, így csak huszadikként zárt csütörtökön. Másnap reggel aztán rápattant a gázra és a hátralévő tizenhat szakasz felét megnyerve, a többin is top hármas időket autózva feljött a második helyre.

Breennek mindössze egy apró műszaki gondja volt, pénteken a kézifékkel akadtak problémái. „Nincs kézifék, a kézifékkar eltörött valahol. Ez helyenként hátráltatott, ott, ahol csúszott és szükség lett volna kézifékre.” A peugeot-s szombaton az egyik gyorsaságin két megforgást is bemutatott, de ez sem tudta megakadályozni a második hely megszerzésében. A 24 éves pilóta a verseny végén sajnálta igazán a defektet, elmondta, úgy érzi, anélkül győzhettek volna.

A két pilóta az Európa-bajnokság zárófordulóján, Korzikán ennél is jobb eredményt remélve rajtol el, ott már mindenképpen a győzelem lesz a céljuk.

A Rallye du Valais-on nem csak a Peugeot Rally Academy vett részt 208 T16-osokkal, hanem másik két versenyző is. A pályaversenyzésről nemrégiben a ralizásra váltó Jonathan Hirschi mindössze második versenyét teljesítette ezzel az autóval, de legjobb svájciként így is a negyedik pozíciót tudta megszerezni.

Vele ellentétben nem ért célba Bruno Magalhaes. A portugál elsőként rajtolva rögtön az első szakaszon összetörte autóját, miután megcsúszott egy jégfolton. Másnap reggel visszaállt, de a beállításokkal küszködött folyamatosan, ráadásul pénteken délután erőátviteli problémák is jelentkeztek autóján. Ezt este megoldották a szerelők, az utolsó napra viszont a beállítási gondok ugyanúgy megmaradtak. Magalhaes végül szombaton a nap közbeni szervizben feladta a versenyt fékproblémák miatt.

A Peugeot hívei ugyanakkor megünnepelhették a 208 T16 első bajnoki címét. Paolo Andreucci négy futamgyőzelmet szerzett az olasz bajnokságban és szoros versenyben, de ismét bajnokká koronázták hazájában.

 

Andrew

 

2014. október 30.