Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on - Visszaeső tempó, javuló megbízhatóság Korzikán

 

Visszaeső tempó, javuló megbízhatóság Korzikán

A rali Európa-bajnokság 2014-es szezonja az utolsó fordulójához érkezett, azt Korzika szigetén rendezték. A legendás Tour de Corse-on természetesen ott voltak a Peugeot Rally Academy pilótái is, akik a Peugeot 208 T16 nyergében az oroszlános márka 205 T16-tal, 206 WRC-vel és 207 S2000-essel szigeten elkönyvelt sikereinek folytatásában bíztak.

Craig Breen és Kevin Abbring kimondva, kimondatlanul a győzelemért szállt harcba, önbizalmuknak a Rallye du Valais-on és az év korábbi szakaszában mutatott remek tempó is táptalajt szolgált. A nagy kérdőjel a technika, a 208 T16 megbízhatósága volt továbbra is.

Breen egy ötödik, majd egy harmadik szakaszidővel kezdte a Tízezer Kanyar Versenyét, a harmadik gyorsaságin azonban differenciálmű problémái támadtak. A szakaszt szervizpark követte, a következő különpróbán azonban félreállni kényszerült az ír pilóta ugyancsak a diffi – nem részletezett – hibájából.

Breen szombaton reggel visszatért a versenybe, de az első gyorsaságin egy defekt, a következőn a versenyen nem szokatlanul az úton kóricáló állatok hátráltatták, majd az átbeszélővel akadtak gondjai. Az utolsó kör előtt a csapat hátsó differenciálművet cserélt a Peugeot-n. Breen és navigátora, Scott Martin egy második és egy harmadik szakaszidővel zárták a viadalt.

A WRC Academy 2011-es bajnoka az Akropolisz Rally-n aratott győzelmével, a Rallye du Valais második helyével és a Liepaja Rally-n még az S2000-es 207-essel begyűjtött szintén második helyezésével az Európa-bajnokságot a harmadik pozícióban fejezte be.

A csapattárs, Kevin Abbring problémamentesebb hétvégét tudhat a háta mögött. A futam elején volt egy megforgása, ezt követően azonban folyamatosan találta meg az utat a beállításokkal, és végül a korzikai dobogó harmadik fokára érkezett. A holland a futamot követően aztán érdekes nyilatkozatot tett a különböző szabályok szerint készült versenytechnikákról. „Az RRC-s pilóták versenyképességét tekintve szép dolog a harmadik helyen végezni. Természetesen az RRC autók nem ugyanolyanok, mint az R5-ösök, az RRC-k sokkal jobbak ezeken az utakon” – mondta Abbring, aki arra nem tért ki, hogy milyen műszaki paramétereket ért ezelatt pontosan. „Nehéz lett volna azonban a győzelemért küzdenem még egy ugyanolyan kocsival is, mivel ez a nyolcadik vagy kilencedik versenyem volt aszfalton egy négykerékhajtásos autóval, úgyhogy úgy gondolom, nagyon boldogoknak kell lennünk. Kicsit küszködtem, hogy meglegyenek a jó beállítások erre a futamra, de azt hiszem, nagyon sok tapasztalatra tettünk szert.” Abbringnak és navigátorának, Sebastian Marshallnak a kontinensbajnokság összetett hatodik helyéhez volt elég az idény során begyűjtött két dobogós helyezés.

A Peugeot Rally Academy ifjú pilótái ezúttal tehát némileg kevesebb technikai problémával szembesültek, mint korábban, ugyanakkor a hazai pálya előnyeit élvező francia volánművészekkel nem tudták felvenni a versenyt, szakaszgyőzelmet sem tudtak szerezni Korzikán. A szezon során ellenben bizonyították sebességüket, csakúgy, mint a Peugeot 208 T16. Utóbbi krónikus megbízhatatlanságán kellene valahogyan javítani a Peugeot Sport mérnökeinek, hogy jöhessenek az eredmények, ez viszont az R5-ös kategória szigorú homologizációs előírásai miatt nem ígérkezik egyszerű feladatnak. Aztán lehet, hogy nem is itt kell a hibát keresni! Paolo Andreucci olasz bajnoki címe után egy 208 T16 szerezte meg a dán trófeát is, Christian Jensen négy futamgyőzelemmel és két második hellyel lett hazája bajnoka. Andreucci már a szezon közben megjegyezte, az autó aprólékos felkészítése a sikereinek a titka…

 

Andrew

 

2014. november 12.