Get Adobe Flash player

Műszaki hibák a 208 T16-on

 

Írországi rémálom a Peugeot-nál

A Peugeot versenyt fog futni az idővel, hogy megoldja a 208 T16 különös műszaki hibáit, ami miatt mindkét autójuk kiesett a számukra rémálomszerűen alakult Circuit of Ireland-en.

Kevin Abbring már másodszor állt ki egymás után hűtőproblémák miatt, míg Craig Breen egy rejtélyes elektromos hiba miatt adta fel hazai futamát.

Mindkét versenyző indul az Európa-bajnokság következő állomásán, az Azori-szigeteken május 15-17. között megrendezésre kerülő futamon, viszont az autókat két hét múlva útnak kell indítani az Atlanti-óceánban elhelyezkedő szigetre.

Egy belső forrásból származó információ szerint mind a hűtővel kapcsolatos gond, mind az elektromos probléma fejvakarásra késztette a csapatot. „Átnézünk mindent” – mondta el az informátor. „A vízhőmérsékleti probléma különös, az pedig, ami miatt Craig megállt, nagyon különös. Meg kell néznünk ezt, de egy elektromos probléma valószínűsége nagy.”

Bár hivatalosan szenzorhibaként jelölte meg a csapat a Breen kiesését okozó problémát, az Akropolisz Rally győztese elismerte, kemény munka vár a csapatra. „Ez egy új autó, emlékeznünk kell erre” – nyilatkozta Breen, aki a második nap reggelén állt félre rögtön leszögezve, hogy a meghibásodásnak semmi köze a hűtőhöz. „Senki sem lehet frusztráltabb azzal, ami történt, mint a csapatban mindenki, mindannyiunk győzni akarunk. Teljesen megbízom a csapatban, hogy munkájuk révén keresztüljutunk ezen, és úrrá leszünk a problémákon.”

A híresztelések szerint Abbring hűtőjének törését egy ugrató utáni kemény földet érés okozta az első napon, de a holland elismerte, ez nem így volt. „Nem volt kemény landolás, az autó tökéletesen repült és egyenesen landolt. Ha egy kemény landolás miatt törött volna el a hűtő, a Peugeot ezzel magyarázta volna.” Julien Porter rádiós riporter a pénteki napon furcsa szagot érzett Abbring 208-asából a szakaszok céljában, majd a hatodik gyorsasági végén udvariasan megkérdezte a versenyzőt, honnan jöhet ez. A válasz az volt: „Lehet, hogy én vagyok.” A hűtő- és motormelegedési problémák mértékére utal az is, hogy a holland pilóta egyik futamon sem tudott visszaállni a verseny második napján.

Abbring hasonló hiba miatt állt ki a bemutatkozó versenyen is – a görög futamon a Peugeot a kilyukadt hűtőnek tulajdonította az esetet –, ami a pletykák szerint összefüggésben van a homologizáció csúszásával és a homologizáció előtti teszteken tapasztalt motormelegedési gondokkal. Az egyre inkább erősödő gyanú szerint a 208 T16 szenvedése egy alapvető tervezési hiba következménye. Ha ez igaz, a szigorú R5-ös előírások miatt nehéz lesz kiküszöbölni a problémát.

A francia csapat a Breen autóján történt hátsó szélvédő töréseket is vizsgálja. Az írnek az első napon kétszer is kitörött a hátsó üvege, miután keményen ért földet Peugeot-ja. A dolog azért is lényeges, mert a 208 T16-on a hátsó szélvédőhöz csatlakozik a szárny. Miután nem volt, ami tartsa, a szárny lekonyult, így kevésbé volt hatékony. Breenék éppen ezért megpróbálták rögzíteni, hogy a nagysebességű szakaszokon mégiscsak termeljen némi leszorítóerőt a szárny.

Az ír versenyző egy ugrató után elvesztette a hátsó lökhárítót is, ami nem okozott különösebb gondot neki, viszont a beszámolók szerint az első nap estéjén repedt váltóházzal érkezett meg a 208 T16 a szervizparkba. Ezt a csapat bizalmasan kezelte, a dologról nem adtak ki információt, az viszont bizonyos, hogy pénteken este váltócserére került sor Breen Peugeot-ján, majd szombaton reggel elővigyázatosságból új hűtőt is szereltek a kocsiba.

 

Andrew

 

2014. április 22.