Get Adobe Flash player

Fejlesztésekkel készül a Citroen Argentínára

 

A Citroen Racing apró fejlesztésekkel vág neki a rali világbajnokság ötödik viadalának, az Argentin Rally-nak. A murvás versenyt a jó minőségű utak és a számtalan vízátfolyás mellett a nagy tengerszint feletti magasságokban kanyargó szakaszok is különlegessé teszik.

„Van néhány szekció kétezer méternél nagyobb tengerszint feletti magasságon” – kezdte Didier Clement, a Citroen Racing fő operációs mérnöke. „Emiatt annak a munkának az eredményét fogjuk alkalmazni, amit a Mexikó Rally előtt végeztünk. A beállítások miatt kétnapos tesztet bonyolítottunk versenyzőinkkel. A tapasztalatainkat felhasználva kipróbált és letesztelt megoldásokat javaslunk a változatos argentin szakaszokra. Aztán az adatbázisunkat és az érzéseiket használjuk fel arra, hogy a finomítsuk a Citroen DS3 WRC beállításait, mindig csak egy kis módosítással. Az a célunk, hogy segítsünk versenyzőinknek a teljes magabiztosság elérésében” – mondta a tesztekről Clement.

2005-től 2013-ig a Loeb-Elena páros és a Citroen volt az Argentin Rally egyeduralkodója

 

A verseny előtti felkészülési teszteken a pilótának és a mérnökének teljes mértékben meg kell értenie egymást. „Tudjuk, hogy milyen típusú beállításokkal tudunk alkalmazkodni a verseny egyes napjaihoz. Azt is tudjuk, hogy milyen csapdákat kell elkerülni. Jelenleg is dolgozunk az autó fejlesztésén. Az Argentin Rally-n megvan a lehetőségünk, hogy a beállításokat tekintve bevessünk némi fejlesztést. Ezek olyan elemek, amik átestek már tesztelésen, és jóváhagyásra kerültek. Sosem próbáljuk meg az autót teljes egészében forradalmasítani. Versenyzőink számára elérhetővé tettük a fejlesztéseket, akik a teszt során összehasonlíthatták érzéseiket. A cél az, hogy legyen egy másik opció, ami hasznos lehet nekik. Nem szükségszerűen választják majd ugyanazt, mivel más a vezetési stílusuk. A beállítások azonban sosincsenek túl távol egymástól” – árulta el a Citroen ralicsapatának mérnöke.

A Szardínia szigetén lebonyolított kétnapos tesztről pozitív véleménnyel volt a csapat pilótája Kris Meeke. „Nagyszerű volt visszaülni a kocsiba. Egy WRC-t vezetni nem egy olyan dolog, amit otthon is gyakorolhatsz. Nagyon jól ment a teszt. Az egész csapat keményen dolgozott, folyamatosan megpróbálva kifejleszteni új megoldásokat. Jobb a tapadásunk, az autó jobban ki van egyensúlyozva. Magabiztos vagyok, és nagyon megbízom a Citroen DS3 WRC-ben.”

Meeke csapattársa, Mads Ostberg is elégedett volt az elvégzett munkával. „A felkészülésünk tökéletes. A Mexikó Rally befejező napjától tartó fejlesztés nagyon pozitív. A tesztelés lehetővé tette számomra, hogy igazoljam azt az előrelépést, amit tettünk. Dolgozom a vezetési stílusomon, hogy versenyképesebb legyek a Citroen DS3 WRC-ben. A mérnökökkel sikerült jó eredményeket elérnünk. Ez egy hosszú folyamat, ami nem megy egyik percről a másikra, de a tempóban történt fejlődés nagyon ígéretes” – árulta el Ostberg, aki a simább vezetési stílussal, az autó kevesebb csúsztatásával jobb szakaszidőket remél a továbbiakban.

 

Andrew