Get Adobe Flash player

Szardínia Rally 2014

A 2014-es rali világbajnokság hatodik fordulóját Szardínia békés szigetén rendezik. A verseny azonban akciódúsnak ígérkezik, a szakaszok technikásak és szűkek, helyenként kemény a felületük, de van, ahol homokos, csúszós, így nagyon sok a tapadásváltás. Ez különleges figyelmet kíván a versenyzőktől, akiknek oda kell figyelni az útszéli kövekre, bokrokra is, ráadásul a mediterrán forrósággal is meg kell küzdeniük.

A csapatok a sűrű program és a logisztikai kihívások miatt az évad ezen szakaszában már nem közvetlenül a verseny előtt folytatják le az adott futamra szóló tesztjüket. Az olasz viadalra tulajdonképpen az összes csapat az Argentin Rally-t megelőzően tesztelt Szardínián, a szigeten megrendezésre kerülő futam előtt pedig a Hyundai például már a világbajnokság lengyel állomására készült. A koreaiak újra csatasorba állították Bryan Bouffier-t, aki az Antibes Rallye-n vett részt az aszfaltos versenyekre történő felkészülés jegyében, amit ha szerencsével is, de megnyert. Az állandó pilóta, Thierry Neuville mellett ezúttal Juho Hanninen kap lehetőséget a Szardínia Rally-n, aki a versenyt megelőző lengyelországi tesztet tetőn fejezett be az i20 WRC-vel. A Hyundai Motorsport N színeiben most ülhet először a Hyundai-ba a feltörekvő Hayden Paddon, aki áprilistól kezdődően több teszten is részt vett a csapattal. Az új-zélandi versenyző azt a 7-es karosszériaszámú autót kapja, amit Bouffier győzelemre vitt Franciaországban, ezt megelőzően pedig egy világbajnoki futamon, Portugáliában használta a csapat. Neuville a 2-es, Hanninen a 3-as kasztnijú kocsiba ülhet bele.

A Citroen is tesztelt Szardínián korábban, ahol a csapat elmondása szerint nagy előrelépéseket tettek a DS3 WRC beállításait illetően, ami reményeik szerint a kezelhetőségben és a kocsi egyensúlyában fog megmutatkozni. Kis aggodalomra adott Mads Ostberg Argentínában összeszedett ujjsérülése, de a norvég rendbejött az olasz versenyre. Kris Meeke egy olyan DS3-at kap, ami idén még nem ment világbajnoki futamon, azt tavaly Mikko Hirvonen nyúzta, míg Ostberg a Svédországban és Portugáliában használt autóba ülhet ismét.

A Volkswagen háza tája viszonylag csöndesnek bizonyult az előző viadal óta. A legnagyobb hír az volt tőlük, hogy Andreas Mikkelsen mellé visszatért Ola Floene, aki Mikko Markkulát váltja a navigátorülésben. A norvég páros a 16-os karosszériaszámú, az előző évben négy viadalon, idén pedig a svéd és a portugál futamon szolgált Polo R WRC-t kapja. A „nagycsapat” versenyzői a legújabb gépekbe ülhetne bele, melyek a Svéd Rally-n és a Portugál Rally-n futottak, Ogier a 21-es, Latvala a 20-as számú karosszériát használhatja.

Az M-Sport lógott ki a teszteket nézve a sorból, a brit alakulat egy héttel a Szardínia Rally-t megelőzően tesztelt a szigeten, Mikko Hirvonen, Elfyn Evans és Robert Kubica is egy-egy napot tölthetett a volán mögött. Az M-Sport ugyanazokat az autókat biztosítja pilótáinak, mint a szezon korábbi versenyein. Robert Kubicának még az előző futam, az Argentin Rally végén volt egy említésre méltó megjegyzése a Fiesta WRC-ről: „Nehezebb volt, mint Görögország tavaly. A Ford kormányzása keményebb, mint a Citroené volt. A hajtűkanyarokat egy kézzel kellett vennem.” Kubicára a versenynaptár egyik legkisebb átlagsebességű versenyén is komoly kihívások várnak emiatt. Evans különleges vezetési leckéket kapott vezetési technikájának csiszolására. Az M-Sport az ifjú wales-it egy szűk gokart pályára küldte a Fiesta WRC-vel, hogy így fejleszthesse képességeit a különleges elvárásokat tartogató szuperspeciál szakaszokra.

Evans-nak rögtön az első szardíniai szakaszon lehetősége lesz ennek hasznosítására, hiszen a viadal, melynek székhelye keletről a sziget nyugati részén elterülő Algheróba költözött ebben az évben, csütörtökön este Cagliariban egy szuperspeciállal veszi kezdetét. Ezt követően további tizenhat szakasz vár a mezőnyre a három nap során, a gyorsasági szakaszok összesen 364 kilométert tesznek ki. A verseny során a WRC-vel rajthoz álló párosok huszonöt gumit használhatnak fel, amihez a shakedown-ra kapott négy abroncs jön még hozzá.

 

Andrew

 

2014. június 5.