Get Adobe Flash player

A Lengyel Rally szervezője válaszolt a kritikákra

 

A Lengyel Rally szervezőbizottságának első embere, Jaroslaw Noworol megszólalt a múlt hétvégi futam útvonaltervét ért kritikákat illetően.

A világbajnokság hetedik fordulóját a tizennyolc órán keresztül tartó napi programok és az elmaradt szakaszok miatt érte vád a versenyzők és a csapatvezetők részéről, de Noworol rámutatott, hogy a bajnokság saját, sporttal kapcsolatos és kereskedelmi korlátozásai az okai a negatívumoknak.

A futam pénteki napján a Litvániában megrendezett kapciamiestis-i szakaszt – mely az ötödik és a hetedik gyorsasági volt a verseny programjában – már a rajt előtt le kellett rövidíteni, mivel a korábbi esőzések tönkretették az utat. A hetedik és nyolcadik szakasz aztán az első kör után került törlésre, mivel a homokos útfelületben mély nyomokat vágtak az autók. A litván területre betervezett 89 gyorsasági kilométerből így mindössze 31-et teljesítettek a párosok.

A Citroen versenyzője, Kris Meeke egyike volt az elégedetlenségüknek hangot adóknak: „Ami idegesít engem, azok azok az emberek, akik a litván szakaszokat megvizsgálták. Mit csináltak? Elmentek egy éjszakai nyaralásra? Mindössze egy fém rudat kellett volna belebökni a földbe, hogy lássák, ez nem megfelelő, de tönkretették az egészet számunkra, a nézők és a litván emberek számára.”

Nomorol a következőket mondta el: „Van egy megállapodásunk az FIA-val és a promóterrel, hogy a versenyünknek két országban – Litvániában és Lengyelországban – kell lennie, mi pedig megtettünk mindent, ami a megállapodásban volt. A litvánok voltak a felelősek azért, ami az országukban történt. Ők javasoltak szakaszokat számunkra, de a távolság túl nagy volt.”

Az előírások szerint a rali világbajnoki futamok teljes útvonalában legalább huszonöt százalékot kell kitennie a gyorsasági szakaszoknak. A Lengyel Rally lengyelországi részén az arány huszonegy százalék volt, ami miatt a litván szakaszokat a határhoz lehető legközelebb kellett megrendezni.

Noworol azt is elárulta, ezekről a litván szakaszokról a versenyt követően beszélnek az FIA-val és a promóterrel, de az már most valószínű, hogy a következő évben ezeket nem fogják használni.

A promóter képviseletében Oliver Ciesla a következőket nyilatkozta: „Amikor ezeket a dolgokat csináljuk, azért tesszük, hogy a ralit további rajongókhoz vigyük el. Ha van értelme, elfogadjuk az extra költséget és az extra erőfeszítést. Ez a megbeszélésektől függ, újra kell ezt értékelni.”

A hosszú napi program a csapatok egyöntetű nemtetszését váltotta ki, a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito „marhaságnak” titulálta az itinert. Noworol azonban ezt a problémát a litván szakaszok velejárójának titulálta. „Tudom, hogy hogyan éreznek a csapatok, ezeken az órákon is dolgoznunk kell” – mondta. „Ha a Lengyel Rally csak Lengyelországban lenne, változna ez.”

 

Andrew

 

2014. július 3.