Get Adobe Flash player

A Subaru hibrid technológiával térne vissza

Az Auto Express magazin az elmúlt napokban arról számolt be, hogy a Subaru néhány év eltelte után ismét az autósport világába történő visszatérést fontolgatja. Az információk szerint a japán márka nem riadna meg a befektetéstől, ugyanakkor mindenképpen olyan sorozatba hajlandó csak beszállni, ahol jelen van a hibrid technológia és a sportág médialefedettsége is megfelelő szintű.

Az egyik lehetséges színtér a Subaru korábbi sikereinek színhelye és a márka hírnevének megalapozója, a rali világbajnokság lehetne, ahol az Impreza WRX STI modelljükkel szállhatnának harcba. A kocsi nem igazán felel meg a jelenlegi kisautó-barát előírásoknak, ugyanakkor könnyen lehet, hogy a 2017-es új WRC formátum életbe lépésekor az FIA ezen változtat, és onnantól kezdve nagyobb autók lesznek láthatóak a pályák szélén. Ezzel egyidejűleg válhat kötelezővé a WRC-kben a hibridhajtás alkalmazása is.

A Le Mans-i 24 Órás viadalt is magában foglaló hosszútávú megbízhatósági versenyzés lehet a másik opció a Subaru számára, ahol japán gyártókkal, a Toyotával és a Nissannal is csatába szállhatna a hatcsillagos márka. A cég bennfentesei szerint a költségvetés és a szándék megvan, arra viszont mindenképpen szükségük lenne, hogy a brit piac is lássa a le mans-i viadalt. Ennek a projektnek a hátulütője ugyanakkor az, ami a jelenlegi le mans-i uralkodó Audinál is a gond, hogy nehéz kapcsolatot teremteni a prototípus autók és a szériagyártású járművek között a reklámozás terén.

Ebből a szemszögből szóba jöhetne a korábban felvetett túraautó világbajnokság is, ott azonban a technikai szabályok szabnak gátat a Subaru számára. A sorozatban sem négykerékhajtást, sem boxermotort nem lehet használni, ez pedig tulajdonképpen kizáró tényező az ezen technikai megoldásairól híres márka számára. Az FIA a hibrid technológia alkalmazását sem tervezi a túraautózásban, ellentétben a ralival.

A Subaru azért ragaszkodik ahhoz, hogy a kiválasztott sportágban is használhassák a hibridhajtást, mert a gyártó 2018-ban tervezi bevezetni az új hibrid modellsorozatát. Ezek a típusok CVT erőátvitellel és fékenergia visszanyerő rendszerrel fognak rendelkezni, mivel a plug-in hibridhajtás házon belüli fejlesztését megfizethetetlennek tartják.

A rajongók csak remélhetik, hogy a Subaru a ralisportot választja, ahol addigra minden – technikai és promóciós – körülmény adott lesz!

 

Andrew

 

2014. augusztus 17.