Technikai szabálymódosítások - Az FIA egyszerűbbé teszi a homologizációt
Az FIA egyszerűbbé teszi a homologizációt
A Nemzetközi Automobil Szövetség a World Rally Car-ok új alkatrészeire vonatkozó homologizációs szabályt egyszerűbbé teszi, mivel eddig csak akkor hagytak jóvá homologizációt, ha a kérdéses autógyár gyártói csapatként nevezve volt a rali világbajnokságon.
Innentől kezdve egy gyártó abban az esetben is végrehajthat kisebb módosításokat, ha a világbajnokságon nincsen jelen gyári alakulatként.
A kérdéses szabály volt az oka a MINI Portugal WRC Team ebben az évben hirtelen jött – formális – megalakulásának, amire azért volt szükség, hogy 2012-ben új fejlesztésekkel láthassák el a MINI John Cooper Works WRC-t.
Mind az M-Sport, mind a Prodrive tervei között szerepel a következő esztendőben a Fiesta, illetve a JCW továbbfejlesztése, de eddig nem volt letisztázva, hogy a kérdéses alkatrészeket csak az RRC autókon, vagy a WRC-ken is használhatják-e.
A 2013-as szezonra sem a Ford, sem a MINI nem nevezett gyári csapatot a rali világbajnokságon. A szabályváltozás így jókor jött az M-Sportnak és a Prodrive-nak is, előbbi többek között a Fiesta RS WRC karosszériáján tervez változtatásokat az utcai Fiesta modellfrissítése miatt, utóbbi a John Cooper Works WRC motorját szeretné izmosabbá tenni a következő hónapokban.
Andrew
2013. január 2.