Technikai szabálymódosítások - A Motorsport Világtanács új előírásai
A Motorsport Világtanács új előírásai
Az FIA Motorsport Világtanácsa jóváhagyta a jelenlegi WRC-k további használatára vonatkozó terveket.
„A World Rally Car-ok életciklusának kiterjesztése érdekében engedélyezik a gyártóknak, hogy a 2011-es, 2012-es és 2013-as autóikat módosítás nélkül újrahomologizálják, ez alól kivételt képez egy motor és egy karosszéria joker” – áll a WMSC május 28-án Goodwoodban tartott ülése után kiadott közleményben.
A jövő évre vonatkozóan további változások is bejelentésre kerültek, beleértve egy „általános szabályt”, miszerint „a világbajnoki futamok szervezőinek biztosítani kell a gyorsasági szakaszok minimum huszonöt százalékos arányát a verseny teljes távjára nézve”.
Engedélyezik továbbá, hogy a gyártói csapatok és a WRC Team-ek autói egyazon időben menjenek be a flexi szervizbe, úgy, hogy a szervizidejük külön fog telni. A nagyobb rugalmasság biztosítása érdekében a WRC Team-eknek nem kell megjelölni a szezonra gumigyártót.
Mindeközben – azonnali hatállyal –, költség okokra hivatkozva a WRC Team-eknek és a WRC 2-es résztvevőknek nem szükséges a továbbiakban a legutolsó „joker” alkatrészeket használniuk a rali világbajnokság futamain.
A Motorsport Világtanács megerősítette a kiegészítő sorozatokra és a rali Európa-bajnokságra vonatkozó terveket és a módosításokat.
„Az S2000-es raliautók R5-ös kocsikkal történő cseréjének elősegítése érdekében az S2000-es szabályozások 2013 után nem lesznek érvényben, azokat az R5-ös homologizációs előírások váltják fel” – jegyezte meg a Motorsport Világtanács. „A meglévő S2000-es homologizációk befagyasztásra kerülnek, a hátralévő homologizációs periódusukban nem kaphatnak további kiterjesztéseket, kivéve egy motor és egy karosszéria jokert.”
„Az R5-ös autók minimális súlya 1200-ról 1230 kilogrammra emelkedett a drága megoldások alkalmazásának megelőzése érdekében és hogy a komplett autó árát a megállapított határon belül tartsák.”
„2015-től az R1-es, R2-es és R3-as kategóriák autóiban használható lesz kompresszoros motor, összhangban a sorozatgyártású motorok fejlődésével.”
Ami a rali Európa-bajnokságra vonatkozik: „A felhasználható gumik száma azonnali hatállyal húsz darabban kerül megállapításra a 2-es és 3-as kategóriájú autók számára, plusz négy darab, amennyiben az itinerben shakedown is foglaltatott. Ráadásként a kézi vágás nem engedélyezett, ez alól nagyon speciális körülményekre hivatkozva a versenybíróság biztonsági okokból adhat felmentést.”
„2014-től a European Rally Cup futamain alkalmazott szorzók száma háromra korlátozódik, 20-ra, 15-re és 10-re.”
Azért, hogy támogassák az R-GT járművek részvételét az FIA szabályok szerint megrendezésre kerülő ralikon, mostantól „engedélyezett a tuningolóknak az, hogy a jóváhagyott autókra vonatkozó kritériumok szerint fejlesszék autóikat”. „Az FIA ki fog bocsátani egy technikai passportot, hogy ezek a kocsik R-GT autóként jogosultak legyenek részt venni a versenyeken.”
Andrew
2013. június 29.