Get Adobe Flash player

A DS 3 WRC 2015-ös fejlesztései

 

Fejleszt a Citroen

Mielőtt elutazott volna a suzukai túraautó világbajnoki futamra, a Citroen Racing igazgatója, Yves Matton a Katalán Rally elején adott áttekintést az alakulat ralirészlegének jövő éves felkészüléséről.

Matton elsőként a 2015-ben életbe lépő szabályváltozásokkal kapcsolatos műszaki tevékenységekről beszélt. „Technikailag lesz néhány új részlet az autóinkon jövőre. A fő pontok a motormódosítások, a kormányról működtetett sebességváltó használata, a hátsó és első futómű változtatások és néhány új aerodinamikai alkatrész lesznek. A változtatások részben már Monte-Carlóban megjelennek, néhány más alkatrész azonban az év folyamán kerül bevetésre. Azt mondanám, minden negyedévben lesz néhány új alkatrész. Azokat az aktív autókat fogjuk használni, amik jelenleg vannak, ezek lesznek frissítve. Nem lesz új modell, megtartjuk a DS3-at, és az is biztos, hogy ez lesz a helyzet a 2016-os év végéig, amikor a szabályok ismét változni fognak.”

A francia gyár sportrészlegének vezetője azt is elárulta, hogy a Citroen Racing átcsoportosítja fejlesztési erőforrásait az idén a WTCC-ben minden sikert learató projektéről a ralira, hogy a DS3 WRC – mely jövőre már önálló márkaként, azaz DS-ként fog futni – teljesítményének javítására koncentrálhasson.

Matton beszélt a WRC-k következő generációjáról is. „A 2017-2019-es szabályokkal kapcsolatban nem könnyű megmondani, hogy mi is fog történni, jelenleg tulajdonképpen semmi sincs eldöntve még. Az egyetlen dolog, ami világosnak tűnik, hogy a gyártók ugyanezeket a hármas szegmensbe tartozó autókat akarják használni. Azt mondanám, a gyártók többsége hasonló technikai szabályokat akar, mint amilyenek most vannak, csupán néhány ponton akarják ezt fejleszteni, esetleg néhány új műszaki változást bevezetni, de ezek nem jelentős módosítások.”

Az FIA elnöke, Jean Todt arra törekszik, hogy a rali világbajnokságon is megjelenjenek az új technológiák. Mi a véleménye erről Mattonnak, gondolja-e, hogy a Citroen számára szükséges-e az új technológia, hogy a sorozatban maradjon? „Ez attól függ, hogy mit nevezünk új technológiának. Új dolgokat alkalmazunk jövőre, mint amilyen a kormányváltó, és az is biztos, hogy a differenciálművekkel is lehetne mit tenni, érdekes dolgokat lehetne visszahozni a sportba velük. Nem hinném, hogy valódi érdeklődés lenne olyan új technológiákra, mint amilyen a hibrid hajtás, az üzemanyag fogyasztás kontrol, vagy ilyen jellegű dolgok. Az egyik legfőbb dolog, amit szem előtt kell tartanunk, a rali világbajnokság globális képe. Olyan szinten kell ezt tartanunk, ahol most vagyunk. Nem hiszem, hogy jó ötlet lenne a bajnokságban érdekelt gyártóktól a szükséges költségvetési szint növelése. A lényeg, hogy a bajnokságnak az az érdeke, hogy a lehető legtöbb gyártó vegyen benne részt. Az érdekelt gyártók egyetértenek abban, hogy csupán korlátozott technológiai javítások legyenek az autókon. Nem az a lényeg, hogy akarunk-e japán gyártókat vagy nem, az a lényeg, hogy annyi gyártót vonjunk be, amennyit csak lehetséges.”

A csapat 2015-ös pilótáiról Matton a következőket árulta el: „Mind Kris Meeke-vel, mind Mads Ostberggel folytatunk tárgyalásokat. Senkinek sincs szerződése ugyanakkor jelen pillanatban. Remélem, hogy a Brit Rally környékén már tiszta lesz a helyzet, de természetesen semmi sem kerül bejelentésre november közepéig.”

A Citroen Racing igazgatója arról is beszélt, lesz-e ismét francia pilóta a csapatában. „Már van egy francia pilótánk a világbajnokságon, Stephane Lefebvre, aki megnyerte a junior bajnokságot idén. Az ő nyereménye hat verseny egy DS3 R5-tel. Nem választottuk még ki, hogy melyik versenyeken vesz részt, jelen pillanatban ennyit tud ő is elmondani. Mindig érdekes, hogy egy francia csapatban legyen egy francia pilóta, de hogy így legyen, olyan francia pilótára van szükségünk, aki olyan pozícióban van, hogy versenyeket nyerjen. Vannak jó francia versenyzők most, legalább három, és nagyon bizakodó vagyok azzal kapcsolatban, hogy lesz egy francia pilóta az autónkban a jövőben, de ahhoz talán kicsit túl korán van, hogy megmondjuk, mikor.”

 

Andrew

 

2014. november 2.