Get Adobe Flash player

Háromhengeres Fiesta és WRC fejlesztés

Az M-Sporttól származó legutóbbi nagy hír, hogy a csapat visszahozza a világbajnokság futamaira a háromhengeres raliautókat, amire az 1993-as Safari Rally óta nem volt példa. Az afrikai futamon turbófeltöltéses, intercooleres Daihatsu Charade-ok végeztek akkor az ötödik, hatodik és hetedik helyen. Az egyliteres, háromhengeres, turbófeltöltéses Fiesta fejlesztése egy éve zajlik, a tervek szerint a Drive DMACK Fiesta Trophy 2015-ös szezonjában már ilyen autókat használnak.

Ez a téma párhuzamosan fut az M-Sportnál a 2015-ben bevezetésre kerülő új World Rally Car formula felkészülési munkálataival. Malcolm Wilson utóbbiról a következőket árulta el: „Olyan terveken dolgozunk, melyek szerint változtatnánk a motoron, az erőátvitelen és az elektronikán. Nem szükségszerűen a szezon kezdetén, de remélhetőleg készen lennénk Portugáliára, ha pedig nem, akkor júliusra. A jelenlegi futóművet adaptálni tudjuk, de lesz néhány új fejlesztés is azon. Nincs semmi az új szabályokkal kapcsolatban, ami ténylegesen azt jelentené, hogy módosítanunk kellene a felfüggesztésen.”

Az M-Sport vezetője csapata 2015-ös versenyzői felállásáról is ejtett néhány szót. „Ami azt a kérdést illeti, hogy ki fogja vezetni ezeket az autókat, nem tudom még. Nem tudom, mik a jövőre nézve Mikko Hirvonen tervei jelenleg. Beszélni fogok vele itt Spanyolországban, de nem tudom, mit gondol jelenleg. El tudnék kezdeni tervezni, de nem vagyok erre felkészülve most még. Az egyetlen dolog, amit mondani tudok, hogy Elfyn Evans fogja vezetni az egyik autónkat. A másik pilótát nem tudom jelen pillanatban, hogy ki lesz.”

Wilson egyúttal a WRC-k 2016-on túli időszakáról is beszélt. „Ami a 2017-2019-es előírásokat érinti, voltak technikai jellegű találkozók, hogy megbeszéljük az opciókat, mielőtt döntenénk, hogy milyen irányba történjenek a módosítások, amikkel aztán tovább mennénk. Személyesen azonban nem hinném, hogy azok az előírások távol lennének attól, ahol most vagyunk, máskülönben eltűnhet néhány csapat a bajnokságból. Természetesen mindazokból a megbeszélésekből, amikbe be voltam vonva, nem látok okot, hogy miért lenne szüksége bárkinek is, hogy kiszálljon, amíg a változások nem túl borzalmasak, mint például hogy új hengerűrtartalmú motort, hibrid rendszert vagy ilyen jellegű dolgokat kellene alkalmazni. Úgy gondolom, elég biztonságos területen vagyunk. Egy jó formulánk van jelen pillanatban, mindenki láthatja, hogy ésszerűen összeállított ez, a Hyundai is jött és már az első évében versenyképes, úgyhogy szerintem a legutolsó dolog, amit tenni akarunk, hogy a szoros versengést megszüntessük.”

 

Andrew