Hírek: Volkswagen Golf SCRC
Volkswagen Golf raliautó épít és tesztel a Prodrive
A Prodrive megkezdte az általa épített Volkswagen Golf raliautó tesztelését. A kétliteres motorral szerelt Golf a múlt héten esett át rendszerellenőrzésen a MIRA pályáján, és legkorábban kedden elindul az igazi tesztprogram is.
Az autó, melyet Terry Kaby próbálhatott ki először, a jövő hónapban vehet részt bemutatkozó versenyén. A Prodrive Motorsport ügyvezető igazgatója, John Gaw a következőket nyilatkozta: „Ez egy nagyon izgalmas projekt számunkra. Már hat hónapja dolgozunk rajta. Csak hogy világos legyen, a motorja miatt ez a Golf nem egy World Rally Car, de a többi része a World Rally Car-ok szellemisége szerint épült. Az erőátvitel és a felfüggesztés megfelel az FIA jelenlegi előírásainak. Kívülről pontosan ugyanúgy néz ki, mint bármelyik autó, ami most a rali világbajnokságon versenyzik.”
A Volkswagen Motorsport tud a projektről, a fejlesztésben és az autó megépítésében viszont nem vesz részt, minden ilyen folyamat a Prodrive banbury-i gyárában valósul meg.
„Múlt héten a MIRA-n mindenféle probléma nélkül futtattuk az autót, most pedig a Wales-ben sorra kerülő murvás tesztünk kezdetén állunk” – tette hozzá Gaw. „Nagyszerű látni, hogy ilyen rövid idő alatt lett kész az autó és fut. A Prodrive csapata kitűnő munkát végzett.”
A Golf jelenlegi specifikációjában egy raliautónak felel meg, de Gaw azt is elárulta, hogy rallycross változat is készülhet belőle. „Kétségtelen, hogy lehetséges ez. Néhány módosításra van csak szükség, hogy megcsináljuk azt.” A Prodrive rendelkezik olyan irányú tapasztalattal, hogy hogyan kell átalakítani egy raliautót egy rallycross járművé, aminek legutóbbi példája a MINI John Cooper Works volt.
Az általános autóépítési trendtől eltérően ötajtós karosszériával rendelkező kocsi nem fog engedéllyel rendelkezni a rali világbajnokságon történő részvételre, a Prodrive állítása szerint az egy bizonyos piacra készül, melyet nem árultak el. Ez azonban nem lehet más, mint az olyan országok bajnokságai, ahol még most is rajthoz állhatnak a WRC autók és nem szükséges az FIA homologizáció.
Fotó: www.autosport.com / Gary Jones
Andrew
2014. október 7.