Get Adobe Flash player

Hírek: Hyundai i20 R5 - Az új i20 R5

 

Az új i20 R5

A Hyundai Motorsport 2016-os csapat- és autóbemutatójának egyik izgalmas epizódja volt az eddig csak pletykaként létező R5-ös i20 első nyilvános megjelenése, valamint azon információk, amik a projekt fejlődéséről szóltak.

Bár korábban meglehetősen hallgatag volt az alakulat és csak azt erősítették meg nemrégiben, hogy fut a projekt, az R5-ös kocsi munkálatai már 2015 februárjától folynak. A tervezési munka be is fejeződött már, a prezentáción bemutatott i20 R5 pedig az első prototípus, melynek hamarosan meg is kezdődnek a tesztjei.

Az R5-ös munka egy teljesen más megközelítést vesz igénybe, főleg a költségfaktor tekintetében. „Nagyon mélyen vizsgáltuk ezt az aspektust” – erősítette meg Michel Nandan, a Hyundai Motorsport első embere. „Figyelembe véve azt a tényt, hogy az R5-ös ugyanazon a típusú autón, az NG i20-on alapul, a karosszériát érintően sok dolgot vesz át a meglévő World Rally Car-tól, kivéve természetesen a gyártási folyamatot, mivel annak olcsóbbnak kell lennie. A filozófia azonban ugyanaz a karosszéria készítésében. A hűtéssel kapcsolatban elvégzett aerodinamikai munkát is a lehető legjobban lehet használni ennél az autónál, alkalmaztuk tehát azt a munkát, amit a WRC esetében végeztük, hogy megcsináljuk ezt az autót.”

Azzal a ravasz témával kapcsolatban, hogy az autó kivitelében szigorúan megfelelnek-e a költségekre vonatkozó előírásoknak vagy csak színlelik ezt, Nandan a következőképpen folytatta: „Valamilyen módon meg kell próbálnunk tiszteletben tartani ezt, mivel az FIA elég mélyen vizsgálja és része is ez az előírásoknak. Figyelembe kell ezt vennünk tehát, ami nem egy könnyű munka.”

Az R5-ös projektnek nincs egy hivatalosan kinevezett főmérnöke, a tervezést a csapat folytatta le. A munkát egy dedikált mérnökcsapat végzi, akik a WRC autón is dolgoznak. Most, hogy Andrea Adamo megérkezett az alakulathoz, ő fogja felügyelni a tevékenységet. A projektről elég kevés részletet árultak el eddig, azt azonban tudni, hogy július 1-ével akarják a kocsit homologizáltatni, és húsz példány előállítása az azonnali cél. Jelentős figyelmet fordít a csapat arra, hogy elkerüljék az alkatrészellátással kapcsolatos problémákat, ami állítólag a Skoda R5-ös projektjét is sújtja.

A Hyundai i20 R5 tehát a jövő év közepén lesz elérhető a privát versenyzők és csapatok számára, a gyártó hivatalosan nem fog futtatni azonban semmilyen programot sem a kocsival. Az autó kizárólag privát kezekben lesz látható, akiket a Hyundai Motorsport újonnan felállított ügyfélszolgálati részlege segít, melynek vezetője a csapathoz nemrégiben csatlakozott Andrea Adamo. „Ő az, aki a menedzsere lesz az ügyfélmunkálatok teljes csoportjának, melynek részeként először is be kell fejezni az R5-ös projektre történő felkészülést, aztán nagy valószínűséggel elkezdünk dolgozni egy R2-esen” – mondta Nandan. „Az R2-es projekt szintén egy teljes mértékű ügyféltevékenység lesz. A cél az, hogy jó autóink legyenek, hogy szerte a világon értékesítésre kerüljenek a különböző bajnokságokba és hogy megpróbáljunk megfelelő támogatást adni az ügyfeleknek. Mi magunk nem állítunk fel semmilyen hivatalos csapatot ezekkel a típusú kocsikkal.”

Akkor, amikor az ügyfélrészleg ötlete felmerült az év korábbi szakaszában, a Hyundai Motorsport két 2014-es specifikációjú i20 WRC-t el is adott Olaszországba, az együttműködés pedig jónak bizonyult. Miután a 2016-os szezont az Újgenerációs i20-asból épülő WRC-kkel kezdi az alzenaui gárda, néhány 2015-ös autó is elérhető lesz a privátok számára. Nem úgy az Újgenerációs kocsi, amit azért nem adnak ki, mert műszakilag szoros kapcsolatban áll az új szabályok szerint épülő, 2017-ben pályára lépő csúcskategóriás géppel. „Sok dolgot, ami az autóban van, meg akarunk tartani magunknak” – mutatott rá Nandan.

 

Andrew

 

2015. december 17.