Get Adobe Flash player

A ralisport szabályváltozásai - Döntések a ralisport 2016-os szezonjáról

 

Döntések a ralisport 2016-os szezonjáról

 

Szeptember 30-i párizsi ülésén a Motorsport Világtanács több témában is döntést hozott:

- A biztonság és a versenyszerűség érdekében a Rally 2 szabály hatálya alatt a versenybe visszaálló P1-es prioritású versenyzők a többi P1-es versenyző mögött folytatja a futamot. Ez azt jelenti, hogy a bajnoki listavezető fog szembenézni a takarítói szerepkörrel a második napon is.

- 2016-tól a verseny itinerében lévő táv minimum 51 százalékát teljesíteni kell ahhoz, hogy teljes pontszámot osszanak. Amennyiben ez nem valósul meg, a pontok felét kapják a versenyzők.

- Az S2000-Rally 1.6T autók, azaz a Regional Rally Car-ok turbószűkítője a 2016-os szezontól kisebb méretű lesz, hogy egyértelműen az R5-ös járműveket pozícionálják a WRC 2-es bajnokság csúcsautóiként. Az RRC-k turbószűkítőjének átmérője 30 milliméteres jelenleg, az új méretről azonban nincsen még információ.

- Az Production Car Cup, azaz a WRC 2-n belül a szériaautók számára kiírt kupa a 2015-ös szezon végén megszűnik.

- Az R2-es csoportba tartozó autóba szerelt motor működtetési költségének csökkentése és az R1-es, valamint R3-as kategória teljesítményéhez viszonyított újrapozícionálásuk érdekében különleges előírásokat léptetnek életbe a feltöltött motorok esetében, hogy csökkentsék az R2-es autók teljesítményét.

Arról is döntés született, hogy akciólistát hoznak létre, hogy a ralisport minden szintjén promotálják a világbajnokság gyakorlatai alapján a biztonságot, de a Világtanács tagjai jóváhagyták azt az előterjesztést is, miszerint számos utcai autóba beszerelhető kit segítségével lehet majd új négykerékhajtásos autókat homologizálni. Ezek a regionális és nemzeti bajnokságokban futhatnak, teljesítményüket pedig az R3-as és R5-ös kocsik közé fogják pozícionálni.

 

Andrew

 

2015. október 1.