Get Adobe Flash player

Hírek: Autotek - Mért váltott Al-Attiyah Pirellire?

 

Mért váltott Al-Attiyah Pirellire?

És miért vált R5-ös autóra?


A Portugál Rally szervizparkjában egyszer csak Pirelli gumik és az olasz gumigyártó matricái kerültek fel Nasser Al-Attiyah, valamint Yazeed Al Rajhi Ford Fiesta RRC-jire.

Matteo Braga, a Pirelli vezető mérnöke megerősítette, hogy az utolsó pillanatban született meg ez a döntés. „Az oka, ami miatt váltottak, szerintem az, hogy a mi gumijaink gyorsabbak! – viccelődött a szakember. „Az ok az, hogy a mi gumijainknak meglehetősen merev a konstrukciója, a mintázata és az összetétele. Emiatt összességében jobban dolgozik a gumi a kevésbé erős autókon, mint amilyenek a WRC 2-esek is, a súly csökkentése pedig egy olyan dolog, ami segíti a tehetetlenséget. Láthattuk Abdulaziz Al-Kuwari teljesítményét a Pirelliken Argentínában és a Közel-Keleten.”

Al-Attiyah csapatvezetője, Ken Skidmore ugyanezt erősítette meg. „Ha visszaemlékszünk Mexikóra, Yuriy Protasov nagyon-nagyon gyors volt a Pirelli gumikon. Argentínában mind Protasov, mind Abdulaziz Al-Kuwari gyors volt a Pirelliken. Most jövünk az Irán Rally-ról, ahol Abdulaziz Pirelliken ment, Nasser pedig Michelineken, és nagy csatára volt szüksége Abdulazizzal, hogy legyőzze őt, egy nagyon szoros verseny volt az. Portugáliára volt egy szett tesztgumink a Pirellitől, egy szett tesztgumink a DMACK-tól és a normál tesztgumik a Michelintől. Egy összehasonlító tesztet végeztünk hétfőn, a verseny előtti. Az RRC autón az ötkilométeres tesztpályán, amit használtunk, a Pirelli és a DMACK jelentősen gyorsabb volt, mint a Michelin. Portugáliában óriási WRC 2-es nevezői létszám volt, Nasser pedig úgy érezte, ahhoz, hogy esélye legyen bárkivel megküzdeni, a lehető leggyorsabb gumira van szüksége. Portugália lesz a legnagyobb WRC 2-es verseny, amit valaha láttunk” – mondta el Skidmore, az Autotek csapatának vezetője.

Az abroncskérdést az a tény is bonyolította a Portugál Rally-n, hogy a DMACK-kal ellenététben a Pirelli és a Michelin a kemény összetételt jelölte meg elsődlegesnek a viadalra. Mint a versenyhétvége során kiderült, az opciós lágyabb gumik voltak a gyorsabbak, ezekkel tehát jól kellett bánni a viadal során a limitált darabszám miatt. Végül Al-Attiyah döntése jónak bizonyult, és megnyerte a WRC 2-es küzdelmeket.

 

Autóváltás is láthatáron

Al-Attiyah két WRC 2-es futamon indult eddig idén, és mindkettőt megnyerte a Ford Fiesta RRC-vel, így joggal bízik a tavalyi bajnoki címe megvédésében. A kocsi, melyet 2014-ben is hajtott, nagyszerűen birkózik meg a durva körülményekkel, a katari azonban úgy véli, hogy a Fiesta R5-ös változata jobb lehet az olyan villámgyors pályákon, mint amik Lengyelországban is várnak a mezőnyre.

„Tudom, hogy az R5-ös gyorsabb, nekünk azonban egy RRC autónk van, amit szeretek, mert padlógázon lehet vele menni mindenhol” – nyilatkozta portugál győzelmét követően Al-Attiyah. „Most azonban azon gondolkodunk, hogy egy R5-öst használjunk Lengyelországban, mivel az egy gyorsabb kocsi lesz ott.”

A váltás Al-Attiyah számára nem okozhat különösebb problémát, hiszen a részére az autót biztosító Autotek csapata megfelelő tapasztalatokkal bír a Fiesta R5-össel is.

Az idén – beleértve a Dakar Rally-t is – minden tereprali versenyt, az összes közel-keleti bajnoki futamot és mindegyik WRC 2-es viadalát megnyerő pilóta azt mondja, a csere mindössze a Lengyel Rally-ra szólna, a további WRC 2-es fordulókra visszatérne a Regional Rally Car-hoz. Célja, hogy megvédje a WRC 2-es bajnoki címet, emellett azonban el szeretné hódítani ismét a közel-keleti trófeát, valamint a tereprali világkupát is.

 

Andrew

 

2015. június 9.