Get Adobe Flash player

Alfasud Sprint 6C

 

Az Alfa műszaki szakembereinek fejéből a '80-as évek elején pattant ki az Alfasud Sprint V6 gondolata. Egy olyan új versenyautót szerettek volna építeni 1983-ban, ami az FIA B csoportos küzdelmeiben vehetett volna részt, a kocsi potenciális ellenfelei a Peugeot 205 Turbo 16, a Renault 5 Turbo vagy éppen a Ferrari 288 GTO és a Porsche 959 lehettek volna.

Ahhoz, hogy az autó megkaphassa B csoportos rajtengedélyt, alapverziójából kétszáz darabot kellett volna legyártani a hivatalos piacokra. Miután elkészült néhány prototípus, az Alfa pénzügyi szakemberei leállíttatták a projektet. A kétszáz utcai autó értékesítése nem jelentett volna különösebb gondot, az Alfa Romeo-nak ebben az időszakban azonban sokkal súlyosabb gondokkal kellett megbirkóznia. A gyár akkoriban még az állami tulajdonú IRI (Istituto per la Ricostruzione Industriale – az olasz kormány által a globális válság miatt nehéz helyzetben került vállalatok megmentésére 1933-ban létrehozott szervezet) fennhatósága alá tartozott, rossz gazdasági helyzete és a minőségi problémák generálta kétes hírneve nem tette lehetővé a tervek kivitelezését.

A Sprinthez képest a Sprint 6C elég nagy technikai különbségeket mutatott. A boxermotor helyett a GTV 2,5 literes V6-os erőforrását építették be, ami az utastérben, a hátsó üléssor helyén kapott helyet. A tervezők, hogy a kabin zajszigetelését biztosítsák, az ülések és a motor közé egy üveglapot építettek be. A hátsó szélvédő helyét egy nyitott műanyagelem vette át, erre a motor megfelelő hűtése miatt volt szükség. A speciális hátsó spoiler levegőbelépő nyílásokkal rendelkezett. A szélesebb kerékjárati ívekkel, a könnyűfém kerekekkel, a nagyobb hűtőráccsal, a színre fújt lökhárítókkal és a hátsó kialakításával könnyen megkülönböztethető ez a típus a boxer-motoros testvérétől.

A kocsi a 200 kilométeres óránkénti tempót meghaladó maximális sebességével egy valódi rakéta, az Alfa rajongók igazi álma lehetett volna…

Műszaki adatok:

Homologizáció: nincsen - prototípus

Elrendezés: a hátsó tengely előtt hosszában elhelyezett motor

Erőátvitel: hátsókerékhajtású

Felfüggesztés: McPherson futómű elöl-hátul

Fékek: belső hűtésű féktárcsák

Gumik: elöl: 205/50x15 méretű gumik, hátul: 225/50x15 méretű gumik

Hossz: 4020 mm

Tengelytáv: 2455 mm

Súly: 990 kg

 

Motor:

60 fokos hengerszögű V6-os, hengerenként kétszelepes, felülvezérelt szívómotor, Bosch L-Jetronic benzinbefecskendező

Hengerűrtartalom: 2492 ccm

Furat: 88 mm

Löket: 68,3 mm

Kompresszióarány: 9:1

Andrew