Get Adobe Flash player

Hírek: Toyota Yaris WRC - A Toyota a Yaris WRC utcai változatát tervezi

 

A Toyota a Yaris WRC utcai változatát tervezi

A japán gyáróriás a 2017-es rali világbajnokságon részt vevő autójának egy sportos utcai változatát készül piacra dobni.

A Toyota januárban tette meg rég várt bejelentését, miszerint gyári csapattal indul a rali világbajnokságon, amire az 1999-es kiszállását követően először fog sor kerülni. Az volt az az év, amikor a Toyota harmadik gyártói világbajnoki címét nyerte huszonöt éves folyamatos ralis szereplése során. Ezen időszakban a kölni székhelyű alakulat negyvenhárom világbajnoki futamgyőzelmet aratott olyan ikonikus autókkal, mint a Celica Twincam Turbo, a négykerékhajtásos Celicák különböző változatai, valamint a Corolla WRC. A márka világbajnoki címek mellett Carlos Sainz, Juha Kankkunen és Didier Auriol is egyéni koronát tudott szerezni a csapat színeiben.

A visszatérést a Toyota Motor Corporation elnöke, Akio Toyoda szorgalmazta, aki az elmúlt években maga is részt vett raliversenyeken egy Toyota GT86-ossal, de nemrég tesztelte a Yaris WRC prototípusát is Európában.

A legújabb hírek szerint a Toyota nevezésére a 2016-ban bemutatásra kerülő újgenerációs Yaris-szal kerül sor, ami Japánban Vitz típusjelzéssel fut. Ahhoz, hogy áteshessen az FIA homologizációján és rajthoz állhasson a rali világbajnokságon az autó, a versenyváltozatnak alapot adó utcai kocsiból legalább 2500 darabot le kell gyártania a gyárnak, ami a típus európai népszerűségét ismerve nem lehet gond. A japán Best Car magazin forrásai szerint a limitált szériás VW Polo R és a Citroen DS3 Racing nyomdokait követve a Toyota is piacra fog dobni egy WRC utánzatot, mely különböző aerodinamikai kiegészítőkkel, sárvédőszélesítésekkel és hátsó szárnnyal is el lesz látva.

A Toyota Motor Corporation egy ettől független közleményben részletezte azt a témát, amiről a januári bejelentés során nem sok szót ejtettek. A cég most megerősítette, miért is fontos számukra az autósport: „nélkülözhetetlen szerepet tölt be a japán személyautós üzletág folyamatos fejlesztésében”. Mindez megegyezik azzal, amit a Toyota Motor Corporation alapítója, Kiichiro Toyoda hatvan évvel ezelőtt mondott az autógyárak autósportban történő részvételéről, annak felelősségéről.

A japán cég ezzel együtt újrapozícionálja a Japánban folytatott versenytevékenységeit, hogy azok a „központi részei lehessenek annak, hogy még jobb autókat építhessenek”. Azt nem tudni egyelőre, ez a Japánon kívüli bázisokra milyen hatással lesz, melyek közül a dél-afrikai volt a legsikeresebb eddig. A Yaris WRC fejlesztése miatt és annak okán, hogy az anyacég közvetlen felügyelete alatt működik, a kölni Toyota Motorsport GmbH jövője nem kérdéses.

A Toyota sportrészlege, a TMG mindeközben szorgalmasan folytatja a Yaris WRC tesztjeit. Azok után, hogy a Svéd Rally idején a Monte-Carlo közeli szakaszokon tesztelték a kocsit, a rali világbajnokság mexikói futama alatt északra, Svédországba költözött a csapat, ahol havas körülmények között próbálgatták az autót.

 

Andrew

 

2015. március 23.