Get Adobe Flash player

Tomas Weng interjú a Mitsubishi R5-ös projektről

A Mitsubishi R5 megtette első tesztkilométereit, azonban nem sok részlet derült ki a legújabb háromgyémántos raliautóról eddig. Az Mpart mérnöke, Tomas Weng vezeti a kocsi fejlesztéseivel kapcsolatos munkálatokat, aki az alábbiakban a projekt részleteiről beszél.

 

- Miért indította el a svédországi gyökerekkel rendelkező csapatod a Mitsubishi R5-tel ezt az új projektet?

- Sok éve foglalkozunk már Mitsubishikkel és amint az Evo és az N4-es géposztály népszerűsége kezdett csökkenni, benne akartunk lenni a feltörekvő R5-ös kategóriában. Egyúttal maradni akartunk a Mitsubishinél is, mivel nagyszerű sikereink voltak az autóikkal, és számos lojális ügyfelünk is van, akik szintén a márkánál akarnak maradni.

- Mik a versenyeztetési terveitek a háromgyémántos márkával?

- Jelenleg túl korai pontosan megmondani, hogy milyen versenyeztetési terveink lesznek, ez függ a homologizációtól is. Természetesen szeretnénk az autóinkat szerte a világon látni versenyezni nemzeti és nemzetközi versenyeken, beleértve a rali világbajnokságot és Európa-bajnokságot is.

- Mennyi megrendelés jött eddig az R5-re? Ezek Európából érkeztek vagy máshonnan is?

- Szerte a világból érdeklődtek, Európából, Dél-Amerikából, Észak-Amerikából, Ausztráliából, Ázsiából és Afrikából is. Örömmel mondhatom, hogy jelentős mennyiségű visszaigazolt megrendelésünk van, több mint amennyire gondoltunk, hogy lehet, de amíg nem tudunk szállítási határidőket mondani, nem vagyunk abban a helyzetben, hogy megerősítsük a számokat.

- Az elmúlt hetekben lezajlott már az első teszt Svédországban havon és jégen. Milyen teljesítményre volt képes a Mitsubishi R5?

- A tesztre tökéletes téli körülmények között került sor egy hófedte erdei szakaszon Karlstad közelében. A kocsi a teszt folyamán felülmúlt minden várakozást mindenféle szempontból, néhány apróbb finomítástól eltekintve tökéletesen működött a kezdetektől fogva egészen addig, amíg fel nem jártunk vele a trélerre. A sebessége és a kezelhetősége fantasztikus volt. Ez csupán az első teszt volt, tudjuk, hogy több is várható az autótól.

- Van becsült fejlesztési idő arra, hogy a kocsi mikor lesz versenyképes a rivális márkák autóival szemben?

- Az év folyamán tesztelni fogunk, de bizakodóak vagyunk, hogy a Mitsubishi R5 rövid időn belül olyan jó lesz – ha nem jobb –, mint a riválisainak többsége. Nagyon izgatottak vagyunk emiatt a potenciálját illetően.

- A következő tesztre murván vagy aszfalton kerül sor?

- Havon fogjuk folytatni az autó tesztelését, amíg az lehetséges Svédországban. Amikor azonban több autónk áll majd rendelkezésre, murván és aszfalton is fogunk tesztelni, amint tudunk.

- Ki a csapat tesztpilótája?

- A svéd Martin Berglund volt az első teszten a pilóta. Vannak mások is a sorban, közülük néhány jól ismert név, akik azt mondták, nagy örömmel segítenek nekünk az autó fejlesztésében.

- Max Rendina csapata, a Ralliart Italia nagyon érdeklődik a Mitsubishi R5 után. Történt már részükről bármilyen hivatalos megkeresés?

- Eddig nem történt semmilyen kapcsolatfelvétel a Ralliart Italiával.

- Jóváhagyta a Mitsubishi Motors a programot Japánból, ami egy középtávú terve lehet a gyártónak a nemzetközi ralisportban?

- A Mitsubishi Swedennel és a Mitsubishi Europe-pal vagyunk kapcsolatban, ők tartják a kapcsolatot a Mitsubishi Japánnal, akik tudnak erről a projektről. A hivatalos rali világbajnoki visszatérés tervéről nem volt semmilyen tárgyalás.

- Az a terv, hogy a Mitsubishi R5 szezon közben bemutatkozzon a rali Európa-bajnokságon vagy a WRC 2-ben?

- Örömmel látnák, ha a Mitsubishi R5 a rali világbajnokságon vagy Európa-bajnokságon – és más komoly bajnokságokban – versenyezne. Az, hogy ez mikor fog megtörténni, a homologizációval kapcsolatos dolgoktól függ.

 

Andrew

 

2015. március 15.