Get Adobe Flash player

Verseny előtti drámák

Szokatlan mennyiségű probléma sújtotta a 2015-ös Portugál Rally nevezőit a verseny előtti teszteken.

A portugál bajnok Pedro Meireles a vadonatúj Skoda Fabia R5-ösének próbálgatása során lecsúszott az útról. Jóllehet látszólag nem voltak súlyos következményei a dolognak, a csapat észrevette, hogy repedés keletkezett a motorblokkon, arra pedig nem volt már esélyük Meireles-éknek, hogy időben hozzájussanak egy másik erőforráshoz. „A kiábrándító dolog az volt, hogy verseny előtti tesztként neveztünk csak a Portugál Rally-ra az Azori-szigeteki Rally miatt, ami egy fontos bajnoki forduló számunkra.” A pilóta annyiban szerencsésnek mondhatta magát mégis, hogy vissza tudta bérelni régi Skoda Fabia S2000-esét annak új tulajdonosától, Carlos Martintól, így részt vehetett a világbajnoki futamon.

Meireles esetét követően jelentkeztek a Peugeot 208 T16-osok gondjai. Martin Koci autójában a főtengely csapágyazás ment tönkre, így egy új erőforrás került az autóba a futamra. Bernardo Sousa motorja is hasonló tüneteket produkált, ami előre jelzett egy ugyanilyen problémát. A gondokat látva elővigyázatosságból Craig Breen hivatalosan a Peugeot által támogatott autójában is erőforrást cseréltek.

A hétfői teszt során több baleset is történt, ezek közül a legsúlyosabb Keith Croniné volt, aki annyira összetörte Citroen DS3 R5-ösét, hogy nem tudott rajthoz állni a csütörtökön elrajtolt viadalon. Stephane Lefebvre ugyanazt a követ találta el, mint WRC 2-es vetélytársa, a francia DS3-asának ugyanakkor csak a kormányműve sérült. A WRC 3-ban vitézkedő Simone Tempestini ugyancsak egy komoly bukást élt át, aminek következtében új Citroen DS3 R3T után kellett néznie. A pilótát a Wurmbrand Racing segítette ki, így Tempestini részt tudott venni a juniorok megmérettetésén.

 

Andrew