Get Adobe Flash player

Juniorok kalandjai

Bármilyen sportágról legyen szó, a fiatalokra érdemes odafigyelni, hiszen lelkesedésük mellett rutintalanságuk, valamint a nagyadag bátorságuk, helyenként vakmerőségük miatt mindig képesek valami szokatlannal előrukkolni. Ez nincs másként az autósportban sem.

A rali Európa-bajnokság junior résztvevői a 2015-ös sorozat részeként a Barum Rally futották utolsó versenyüket és küzdöttek a még megszerezhető pontokért. Ez olykor igencsak látványosra sikerült.

Az opeles Emil Bergkvist már korábban elhódította a címet, és bár összeszedett két defektet a zlini futam első napján, újabb futamgyőzelmét nem veszélyeztette senki. A bajnokság további helyezéseiért azonban nagy csata zajlott, és mindenkinek akadtak gondjai, kinek kisebb, kinek nagyobb. A verseny szombati napja rendkívül eseménydúsan alakult, több szokatlan dolog is történt.

Ralf Sirmacis túlcsúszott Peugeot-jával egy kereszteződésen és talált el kis híján egy fát. A szintén a francia típussal autózó Steve Rokland jobb első defektet kapott, de lassú tempóban folytatta az adott szakaszt. A norvég versenyzőt aztán egy szűk részen utolérte a Peugeot Rally Academy pilótája, Diogo Gago, aki türelmetlennek bizonyult, amikor megpróbálta megelőzni Rokland autóját, belement abba, majd az út szélén kötött ki. Gagonak fel kellett adnia a versenyt.

Chris Ingram öt percet vesztett, miután kifogott rajta egy murvafelhordás. A brit Peugeot 208 R2-esének mindeközben eltörött a bal első felnije, amit nagy nehézségek árán tudtak csak kicserélni, mivel az eset során összenyomódott a kocsi emelési pontja.

Aleks Zawada előbb egy árokba esett be Opeljével, majd navigátorának, Cathy Derousseaux-nak ment el a hangja. A navigátorhölgynek az édesanyja sietett a segítségére meleg tejjel és mézzel.

Lukasz Pieniazek Peugeot-jának fekete teteje és saját maga szintén sötét színű overálja miatt bánkódott, a fiatal lengyelnek a sütőhöz hasonló körülményekkel kellett megbirkóznia, ráadásul az autó motorja miatt is aggódhatott, annak is melege volt. Az erőforrás hűtővízének hőmérséklete elérte a 140 fokot is a szombati utolsó szakaszon.

Klausz Kristóf és Joachim Wagemans betegen versenyzett, amin a hőség és a versenyautókban ilyenkor tapasztalható meleg sem segített. A Peugeot-val versenyző magyar pilótát emellett az átbeszélő hibája is hátráltatta. Julius Tannert egy padkának ment neki, elgörbítve Opel Adam R2-esének hátsó futóművét. A német versenyző így autózott két szakaszt, a javítás után pedig a fékjeivel adódtak problémák. A román Florin Tincescu a Peugeot törött kuplungpedálja miatt állt félre szombaton.

Vasárnap Ingram rögtön az első szakaszon akkorát esett, hogy meg kellett szakítani a rajtoltatást, a mezőny további része alternatív útvonalon folytatta útját. Rokland, Tannert és Tinescu műszaki hiba, Mattias Adielsson pedig Peugeot-ja törött kereke miatt kényszerült kiállni. Sirmacis és Marijan Griebel defektet kapott, Klausz ugyanakkor egy fának ment neki, ami után azért folytatni tudta. Zawada Adamjének erőátviteli rendszerével akadtak gondok, a lengyel emiatt igencsak nehezen tudott elrajtolni a szakaszokon.

Bergkvist mögött végül itt is és az összesítésben is Sirmacis végzett, a Barum Rally harmadik helyét Zawada, az év végi bronzot pedig Griebel érdemelte ki.

 

Andrew