Get Adobe Flash player

Klasszikus ausztrál akció a vörös murván

 

A világbajnokság, ahogyan az előző esztendőben is, jóval az szezonzáró előtt eldőlt már, természetesen Sebastien Loeb javára. A francia persze ezt a versenyt is vezette. De nem ment minden a maga módján.

A 2005-ös év folyamán a Subaru Impreza WRC-ben még megvolt a potenciál, Petter Solberg ezt kihasználva vezetett is az idényzáró futam korai szakaszában. A brit székhelyű csapat szárnyalt nyugat-Ausztráliában, Solberg csapattársa, Chris Atkinson a Dwellinguptól délre fekvő gyorsasági második teljesítése után átvette a vezetést. Atko álmai azonban hamar szertefoszlottak, miután megsérült a kocsi kormányműve. A vezetés ekkor ismét Petter kezébe került, majd Loeb Xsara WRC-jét találtuk az első helyen. A francia azonban tőle szokatlan módon nekiment egy fának a flynns-i gyorsaságin, így Solberg ismét az élre került, előnye biztonságos volt, egyre csak gyarapodott.

A katasztrófa azonban lecsapott az éllovasra a szombati második gyorsasági vége előtt a bunnings-i komplexum mélyén. Egy kenguru úgy döntött, hogy a szakaszon nyugodt tempót diktáló és a futam hátralévő részére is ezt tervező páros autója előtt átmegy. Mindezt a legrosszabb pillanatban tette. Solberg ezzel kiesett.

Francois Duval került az élre, amire senki sem számított. Loeb kiesésével senki sem gondolta volna, hogy a Citroen újabb diadalt arat. A belga azonban nem engedte kicsúszni a győzelmet a kezéből, megnyugtató előnnyel behozta a célba autóját, megszerezve egyetlen rali világbajnoki győzelmét utolsó gyári citroenes versenyén.

Mögötte azonban hatalmas csata dúlt a Skoda szupersztárja, Colin McRae és a mitsubishis Harri Rovanpera között. Az utolsó napi izgalom viszont elmaradt a skót és a finn között, mivel a cseh csapat elügyetlenkedte a kuplungcserét a Fabia WRC-n. Ahelyett, hogy a fák között száguldozhatott volna, Colin beülhetett egy pub-ba sörözni Rovanperának adva ezzel a második helyet. Manfred Stohl fért még fel a pódiumra, Atkinson a negyedik helyen végzett.

Ha ez még nem lett volna elég, a Ford vadonatúj autója, a Focus WRC 06 itt állt rajthoz első alkalommal, amivel mind Toni Gardemeister, mind Roman Kresta remek időket futott. A Ford sátrába az igazi izgalmakat a finn csempészte, de a Peugeot 307 WRC-jével történt korai búcsú után Marcus Grönholm is beugrott új csapatához egy köszönés erejéig.

Ezen a futamon búcsúzott a Peugeot, a Mitsubishi és a Skoda gyári csapata is, a Citroennek egy-, a Michelinnek pedig ötéves szünet következett a világbajnoki színpadon az ausztrál viadal után.

 

Andrew