Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen C3 WRC 2017 - A siker nem függ a költségvetéstől – állítja a PSA főnök

 

A siker nem függ a költségvetéstől – állítja a PSA főnök

A PSA csoport feje, Carlos Tavares úgy véli, a költségvetés visszavágása nem fogja meggátolni a Citroent abban, hogy visszatérjenek a rali világbajnokság csúcsára.

Tavares megerősítette, hogy a francia cég elkötelezett a raliprogramja mellett, történik mindez annak ellenére, hogy a csapat visszatérése problémásan alakult tavaly, és ennek következménye lett a költségvetés visszavágása, ami bizonyos források szerint nem kevesebb, mint harminc százalék. A gárda kulcsembereket is elvesztett, beleértve a csapatvezető Yves Mattont, aki január második felében elvállalta az FIA rali igazgatói tisztségét.

Arra a direkt kérdésre, hogy mennyire elkötelezett a Citroen rali világbajnokság mellett, a következőket válaszolta Tavares: „Egy három és öt év közötti program van, és nincs ok arra ma, hogy valami mást mondanánk, minthogy bízunk az embereinkben.”

Amikor a Citroen tavalyi teljesítményére, valamint a cég anyagi áldozatvállalására terelődött a szó, így nyilatkozott Tavares: „Legyőztek minket 2017-ben. A negyedik számúak voltunk négy csapat közül; elbuktunk. Sportemberek vagyunk azonban, úgyhogy ha van egy döccenő az úton, felemeljük a fejünket ismét, és visszaküzdjük magunkat. Ez a Citroen Racing szelleme. Normális, hogy egy ponton elbukhatunk. A Peugeot Sport a dakaros visszatérésének első évében elbukott, a következő három évben azonban győztünk.

Tavaly utolsók voltunk a rali világbajnokságon, a költségvetésünk azonban szignifikánsan a bajnoki címet megnyerő csapaté, az M-Sporté felett volt. Ez azt jelenti, hogy nem a pénzen múlik az eredmény, amíg a költségvetés egy bizonyos küszöb felett van.”

Tavares azt a logikát is megkérdőjelezte, hogy érdemes-e túlfizetni a sportban a legjobb versenyzőket az eredmények biztosítása érdekében. „A mi módunk nem az, hogy megvegyük a legjobb versenyzőket és a legnagyobb költségvetést állítsuk fel” – magyarázta. „Nem az a helyzet, hogy itt a bödön pénz, menjetek és nyerjetek – nem ez a módja nálunk annak, ahogyan a sportot űzzük. Nem egy pénz vezérelte vállalat vagyunk. Úgy hiszem, a pénz nem az elsőszámú irányítója a sportnak, az elsőszámú irányító a tapasztalat, az állhatatosság és a képesség az újrakezdésre, amikor akad egy döccenőd az úton és elbuksz.

Ha a legnagyobb bödön pénzt adod a csapatnak és a legjobb versenyzőket, minden magas, magas, magas, de mi az érdem? Az érdem abban a tényben rejlik, hogy az emberek egy olyan csoportját hozod létre, akiknek vannak erősségeik és gyengeségeik és az emberek csoportjának úgy rakd össze ezen erősségeit és gyengeségeit, hogy ösztökéltnek érezzék magukat csapatként, hogy túltegyenek az összes többi srácon, hogy ők jobbak. Ez az, ahol az izgatottság jelen van. Amennyiben több pénzt adsz nekik, több embert, több pilótát és több mérnököt, végül nem egy csapat az, ami nyer, hanem egy bankár, ez pedig nem az én sportfilozófiám.”

Mindeközben Linda Jackson, a Citroen vezérigazgatója nyomást helyezett a csapatra, mondván az idei összes futamon a dobogón akarja látni egy C3 WRC-t. „Nem fogom azt mondani, hogy ennyi és ennyi győzelmet akarunk vagy bármi ilyesmi, amit azonban mondani fogok, hogy két győzelem és egy dobogó, amit tavaly elértünk, nem elég. A dobogón akarom látni a csapatot minden fordulón. Ez az, amit a bajnokságot megnyerő csapat tett az előző évben, és ez az, amit tennünk kell idén.”

Jackson egyetért Tavares-szel abban, hogy a hatékonyság fontosabb a költségvetés nagyságánál, de hozzátette, örült annak, ahogyan az új csapatfőnök, Pierre Budar bemutatkozott Monte-Carlóban, ahol Kris Meeke a negyedik helyen végzett. „Pierre rögtön a csapata középpontjába került. Erős menedzsment stílussal rendelkezik, ami magabiztosságot fog adni a csapatnak, és ez az, amire szükségünk van. Gond akkor van, amikor annyira sikeres voltál, és ezt nehéz követni. Pierre szenvedélyével, elkötelezettségével és képességével kapcsolatban azonban nincsenek kétségek – nagyszerű csapatszellem van a Citroennél. Győzni akar mindenki nagyon. Nagy nyomás volt rajtunk tavaly, és eléggé arrogáns lett volna azt gondolni, hogy jövünk és visszatérésünk első évében nyerünk. Egy másik gondot jelentettek a technikai problémák, sokat tanultunk az autóról. Aztán megnyestük és módosítottuk a felállásunkat. A versenyzők a higgadtságot és a stabilitást képviselik.”

 

Andrew

 

2018. március 28.