Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen C3 WRC 2017 - A C3 WRC megmentette Meeke-ék életét

 

A C3 WRC megmentette Meeke-ék életét

A Citroen Racing csapatvezetője, Pierre Budar úgy véli, a C3 World Rally Car kialakítása mentette meg Kris Meeke és Paul Nagle életét, amikor a páros balesetet szenvedett a Portugál Rally-n.

A C3 WRC a verseny szombati napján, az amarantei szakasz második teljesítése során hagyta el a pályát egy ötödik sebességi fokozatú balos kanyarban, becsúszott az utat szegélyező fák közé, ahol csúnya sérüléseket szenvedett. A versenyzők önerőből szabadultak ki a roncsból, Nagle sértetlenül úszta meg az esetet, Meeke-t azonban helikopterrel kórházba szállították, mivel hátfájdalmakra panaszkodott. Onnan még aznap távozhatott, másnap pedig hazarepült.

„Láttuk, hogy csúszik az autó, amikor a laza részre ért, és kitört a hátulja” – mesélte Budar. „Volt pár kisebb becsapódás, aztán volt ez a fával történő nagy ütközés az autó A oszlopával. Az autó ezen része körbevette a fát. Ez volt a legnagyobb baleset, amit valaha láttam, és a srácok is, akik hosszú ideje itt vannak a Citroennél, azt mondták, hogy ez súlyos volt. A balesetet követően láttuk a televízión keresztül, hogy Kris és Paul kiszálltak az autóból, aztán láttuk az autót: ’váó, mély benyomást keltett’.

Ha megnézi valaki ezt az autót, nem gondolja, hogy a bent ülő két srác száz százalékos biztonságban van, de abban vannak. Nem sérültek meg, nem törött el semmijük. Az autó tervezése? Nagy köszönet neki – megmentette Kris-t és Pault.”

Budar az autó építésének filozófiájára is magyarázatot adott, beszélt arról, hogy a bukócső komoly sérülést szenvedett, mivel elnyelte a becsapódás energiáját.

„Tudnánk egy tankot is építeni” – mondta a francia szakvezető. „Egy egyensúly ugyanakkor ez a G erők, amit egy tanktól kapnánk és az elnyelés között, amit a bukócsőtől kapunk. A cső elnyelte a baleset energiájának egy részét, megakadályozva, hogy az közvetlenül a legénység testét érje.

Tudnánk tankot csinálni, akkor azonban bármilyen baleset agresszív lenne nagyon a pilóta és a navigátor testére. A kivitel tekintetében a választásunk száz százalékosan a biztonság felé megy, amikor a bukócsövet készítjük és az autó minden területét – ez a kultúránk része. Amikor megnézzük az FIA előírásait, még tovább megyünk mindig.”

Meeke elmondta, úgy érzi, nagy árat fizetett a balesettel egy apró hibáért, azért, mert később fordította be autóját, mint kellett volna.

„A következmény elég súlyos, mivel nagy fákon végeztük” – nyilatkozta a brit pilóta. „Természetesen nem néz ki túl jól az autó. Köszönetet kell mondanom a Citroennek, hogy egy ilyen erős autót építettek és az orvosi csapatnak, akik ennyire jól viselték a gondomat.”

 

Forrás: autosport.com

 

Andrew

 

2018. május 23.