Get Adobe Flash player

Kérdések ideje - Thierry Neuville

 

Thierry Neuville

A Katalán Rally-t megelőzően Thierry Neuville ült be wrc.com székébe, hogy megválaszolja a Facebook felhasználók kérdéseit.

 

Rene Ernaelsten: Mit gondolsz Hayden Paddon új hyundai-os szerződéséről?

Thierry Neuville: Elég nagy meglepetés volt, hogy annyi évre írt alá, azt viszont tudtam, hogy maradni fog a csapatnál, az elég világos volt számunkra. Nagyon örülök neki. Megérdemli. Nagyon jól emlékszem a pályafutásom azon időszakára, amikor hasonló helyzetben voltam. Évről évre dolgozva biztos akarsz lenni abban, hogy a következő szezonban is vezethetsz. Sok a bizonytalanság. Ez most tiszta számára. Úgy vélem, ez volt a megfelelő idő aláírni.

Manuel Liste: Mi a különbség a jelenlegi Hyundai-od és a 2016-os autó között? Gyorsabb lesz, mint a Polo?

Thierry Neuville: A különbség az, hogy egy ez teljesen új kocsi! Semmi sem ugyanaz. Nos, talán a fékek hasonlóak, máskülönben azonban teljesen új. Egy hosszabb karosszéria, alacsonyabb, jobb a súlyelosztás, módosult minden. Hogy gyorsabb-e, mint a Polo? Remélem. A cél a lehető legközelebb kerülni, vagy még jobbnak lenni. Túl korai azonban ezt még megmondani. Meglátjuk a következő szezonban.

Chris Davies: El tudnád mondani nekünk, hogy mi történt közted és a Citroen között, amikor elhagytad őket? Egy furcsa időzítésnek tűnik elhagyni a csapatot, amikor annyira sikeresek.

Thierry Neuville: Ez egy jó kérdés. 2012-ben egy jó versenyszezonom volt, és szponzorokat kellett találnom, hogy két további évem lehessen. Aztán Nasser Al-Attiyah megadta a lehetőséget, hogy Új-Zélandon is menjek, úgyhogy teljesítettem a teljes szezont. Úgy volt, hogy 2013-ban egy hasonló projekt lesz, néhány verseny bizonytalan volt, és a junior csapatban lettem volna továbbra is. Az autó sosem volt ugyanaz, mint a gyári verzió, még ha néha volt is némi fejlesztés, mint Németországban és Franciaországban. Így is egy jó kocsi volt, de kaptam egy ponton egy lehetőséget, hogy teljes szezonra csatlakozzak az M-Sporthoz. Biztos akartam benne lenni, hogy az összes fordulón ott lehetek, és ez volt, amit kínáltak. Ezen a ponton nem lettem volna a hivatalos csapatban, végül azonban elrendeztük, hogy a fő csapatban legyünk. Ez volt az, amire szükségem volt akkoriban.

Andrey Golovanov: Melyik cég biztosítja a szemüvegeidet?

Thierry Neuville: Sok ember kérdezi ezt tőlem! Németországban gyártja őket egy Mykita nevű cég. Három éve hordom őket, és nagyon elégedett vagyok velük, mivel nagyon könnyűek és alkalmasak a sisak alatti viseletre. Néhány évvel ezelőtt leálltak pontosan ennek a modellnek a gyártásával, de annyi igényünk van, hogy valami hasonlót készíttetésén gondolkodunk. Természetesen ugyanebben a színben, mivel a narancssárga elég feltűnő.

Tomek Migdal: Milyen zenét szeretsz? Kedvenc együttesek?

Thierry Neuville: Nem tudnék mondani kedvenc együttest. Sok popzenét hallgatok, valamennyi house-t, electrót, de leginkább azt, ami új és a rádióban megy – semmi különleges. Sosem veszek CD-ket, és nem igazán érdekel, hogy élőben nézzek koncerteket. Egy nap talán, amikor öregebb leszek, jobban fog érdekelni, de ez idáig nem.

Nico Mollica: Gondolod, hogy 2014-ben a Hyundai-hoz menni egy visszalépés volt a pályafutásodban, figyelembe véve a jó bajnokságot, amid 2013-ban volt a Fiestával?

Thierry Neuville: Nem, nem gondolom, hogy ez egy visszalépés lett volna. Amikor elhagytam az M-Sportot, nem volt lehetőség számomra, hogy jobban teljesítsek ott. Másodikként végeztünk a bajnokságban, egy privát csapat a Volkswagenek ellen, úgyhogy csak rosszabbak lehettünk volna vagy hasonlóak. A hosszútávú célom az volt, hogy jobban teljesítsek. Tudtuk, hogy 2014 nehéz lesz. 2015-nek jobbnak kellett volna lennie, de csúszott az új autó. Még így is előrelépés volt azonban – megvolt az esélyem, hogy egy gyártóval dolgozzak együtt és fejlesszek két autót. Mindez jó iskola. Még mindig én vagyok az egyik legfiatalabb pilóta, és ha minden rendben megy, tíz évet mehetek még a rali világbajnokságon.

 

Andrew