Get Adobe Flash player

Tanak bizakodó

 

Interjú az észt pilótával

 

Bár november közepén véget ért a rali világbajnokság, a csapatok és a versenyzők nem pihenhettek, hiszen az átigazolások lebonyolítása után rögtön neki is álltak a tesztelésnek, ami ilyemkor elsősorban a januári idénynyitó, a Monte-Carlo Rallye felkészülését célozza meg. Ebben az időszakban küldtem el Borsos Péter segítségével – köszönet érte! – Ott Tanaknak a kérdéseimet, aki 2015-ben az M-Sport gyári alakulatának színeiben versenyzett. Egy darabig nem volt semmi reakció, de a két ünnep között – ahogyan megállapítottuk, amolyan utókarácsonyi ajándékként – megérkeztek a válaszok. Ugyan sűrű időszak ez is a ralisport legfelsőbb szintjének szereplői számára, majd a családra, a pihenésre is időt kell fordítaniuk, tiszteletre méltó, hogy nem felejtik el médiával és ezen keresztül a szurkolókkal kapcsolatos „kötelezettségeiket” sem!

Alább az észt pilótával készült interjú: 

 

- Hogyan értékeled a szezont?

- Egy nagyszerű első szezon volt ez egy gyártói csapattal. Egy kis időbe telt számomra az elején, hogy ismét hozzászokjak mindenhez a rali világbajnokságon, de amikor bemutatta az új autót az M-Sport Portugáliában, azonnal jól éreztem magam benne, és ezt követően versenyképesek voltunk mindig, úgyhogy azt mondanám, hogy tökéletes tanulóidény volt ez.

- Mi volt 2015 csúcspontja számodra?

- A csúcspont kétség kívül a Lengyel Rally volt, de alapvetően mindig versenyképesek voltunk murván, és sikerült javítanunk a sebességünket aszfalton is, Spanyolországban az utolsó napon is nagyon jól éreztem magamat.

- És a legrosszabb emlék?

- Mindannyian tudjuk a legrosszabb emléket, Mexikó volt az.

- A Portugáliában bemutatott 2015-ös Fiesta WRC-vel rögtön az elejétől megvolt a tempód. Mi a különbség a régi és az új specifikáció között, más vezetési stílust igényelt az új változat?

- A különbség az, ahogyan az autót be majd a kanyaron keresztül tudod kormányozni, most már egyenletesebb lehet ez, ami magabiztosságot ad nekem. Vannak még területek, ahol fejlődni lehet, de nagyon jól működik nekem az új autó.

- Te és Kris Meeke voltatok az egyetlenek, akik a tempó tekintetében fel tudtátok venni a versenyt a Volkswagenekkel. Mi hiányzott a következetes teljesítményhez?

- Ahhoz, hogy következetes legyél, tapasztalat kell. Ez volt az első, gyártóval eltöltött szezonom, sok dolgot kellett megtanulnom és megismernem. Tudjuk, hogy sok dolog van, amin hazatérve át kell mennünk, de néhány hét múlva sokkal erősebben megyünk Monacóba, mint egy évvel korábban.

- Meglepődtél, hogy a szezon végén dobott az M-Sport?

- Még mindig az M-Sporttal vagyok, és örülök, hogy a DMACK embereivel dolgozhatok. Fiatalok vagyunk mindannyian, úgyhogy nagyszerű lehetőség áll előttünk a fejlődésre. Meglátjuk, mit hoz az év.

- A DMACK-hoz csatlakozol ismét, de már egy WRC autóval. Mit vársz az előttünk álló szezontól?

- Biztos vagyok benne, hogy egy érdekes szezon lesz ez, teljesítettünk egy teljes idényt, és egy kicsit több tapasztalattal játszhatunk, remélhetőleg tudjuk ezt hasznosítani, és még versenyképesebbek leszünk, az pedig bizonyos, hogy a következetesség lesz a kulcs.

- Azt mondják, a DMACK-nak szüksége van még az abroncsai fejlesztésére. Hogyan tudja segíteni egy pilóta ezt a munkát?

- A pilótáknak jó visszajelzéseket kell adniuk, hogy segítsék a gumimérnököket egy nagyszerű gumi kifejlesztésében. Ennyire egyszerű ez. J

- Hogyan zajlik egy gumiteszt? Egyszerűen kipróbálod a különböző típusokat vagy más feladatokat is jelent ez?

- Alapvetően különböző gumikon vezetsz, aztán megpróbálod megérezni a legjobbjukat, majd a mérnökök összerakják ezt egy gumiba, hogy a legjobb abroncsot kapjad.

 

Andrew