Get Adobe Flash player

Raliautók biztonsága - A Ford és a Citroen új biztonsági rendszerei

 

A Ford és a Citroen új biztonsági rendszerei

 

A Ford és a Citroen gyári csapatai a 2009-es szezon rajtjára az FIA fejlett oldalütközés elleni védelmi rendszerének legújabb elemeit is beépítették autóikba.

A sportág biztonságának javításában azért történt újabb lépés, hogy olyan megoldást tervezzenek, mellyel megóvják a pilótát és a navigátort a nagy sebességnél bekövetkező, oldalirányú ütközések esetén a súlyos sérülésektől.

Nagy energiaelnyelési tulajdonsággal rendelkező habból készült paneleket építettek ezért a versenyzők ajtóiba, egyet az ajtó üregébe, egyet pedig az ajtó és az ülés közé.

Mindkét panelt úgy tervezték meg, hogy az növelje az autó szilárdságát az első ajtók területén, és segítse egy becsapódás esetén a behatolás mértékének csökkentését. A paneleket az FIA Institute zárt karosszériás kutatócsoportja fejlesztette, az oldalütközés ellen védő kiegészítő rendszereket már a 2008-as során bevezették.

Az ajtó üregében elhelyezett panel azt jelenti, hogy az eredeti ablaküveget és az ablaktekerő mechanizmust eltávolították. Az ablakkal kapcsolatban más megoldással állt elő a Citroen és mással a Ford.

A Ford csapatának a nem nyitható üvegablakra esett a választása, a párásodást elektromos fűtéssel akadályozzák meg. A Citroen ezzel szemben polikarbonát ablakokat szerelt a C4 WRC-kbe, melyekben a szellőzés elősegítésére helyet kapott egy elhúzható elem. Mindkét rendszert úgy alakították ki, hogy akár belülről, akár kívülről el lehessen távolítani az ablakot szerszám nélkül.

 

Andrew

 

2009. február