Get Adobe Flash player

Raliautók biztonsága - Borulási védelem

 

Borulási védelem

 

Az FIA Institute teszteléseket hajt végre, hogy fejlessze a raliautók biztonságát arra az esetre, ha azok felborulnak. A téma Mads Ostberg Szardínia Rally-n történt balesete kapcsán került előtérbe.

 

A tesztről készült videó itt tekinthető meg.

 

Hónapokon át tartó felkészülés előzte meg azt a precízen kalibrált ütközést, ami azt az elgörbült, törött karosszériát eredményezte, amit látni fogsz.

Ez a Subaru a millbrooki fejlesztési létesítményben egy tesztpadnak fog nekicsapódni, hogy vizsgálni lehessen a versenyben részt vevő raliautók borulásvédelmi rendszerének fejlesztési lehetőségeit.

A teszt egy súlyos, de nem katasztrofális balesetnek a rekonstruálása.

Egy olyan borulás erőhatásait utánozza, melynek során az autó 30 kilométer/órás sebességgel csapódik a talajhoz, és az A oszlop teteje veszi fel a teljes erőhatást.

Négy autóba szereltek bukócsövet, mindegyik másfajta acélból készült, variálva a szilárdságukkal és a rugalmasságukkal.

Az optimális megoldás megtalálni azt, hogy a bukócső mind erős, mind „rugalmas” legyen.

Mindegyik autó szenzorokkal, gyorsulásmérőkkel és potenciométerekkel volt felszerelve.

Az FIA Institute a teszt eredményeit arra fogja használni, hogy fejleszteni tudja a borulásvédelmi rendszerek következő generációját.

 

Andrew

 

2013. július