Raliautók biztonsága - Borulási védelem
Borulási védelem
Az FIA Institute teszteléseket hajt végre, hogy fejlessze a raliautók biztonságát arra az esetre, ha azok felborulnak. A téma Mads Ostberg Szardínia Rally-n történt balesete kapcsán került előtérbe.
A tesztről készült videó itt tekinthető meg.
Hónapokon át tartó felkészülés előzte meg azt a precízen kalibrált ütközést, ami azt az elgörbült, törött karosszériát eredményezte, amit látni fogsz.
Ez a Subaru a millbrooki fejlesztési létesítményben egy tesztpadnak fog nekicsapódni, hogy vizsgálni lehessen a versenyben részt vevő raliautók borulásvédelmi rendszerének fejlesztési lehetőségeit.
A teszt egy súlyos, de nem katasztrofális balesetnek a rekonstruálása.
Egy olyan borulás erőhatásait utánozza, melynek során az autó 30 kilométer/órás sebességgel csapódik a talajhoz, és az A oszlop teteje veszi fel a teljes erőhatást.
Négy autóba szereltek bukócsövet, mindegyik másfajta acélból készült, variálva a szilárdságukkal és a rugalmasságukkal.
Az optimális megoldás megtalálni azt, hogy a bukócső mind erős, mind „rugalmas” legyen.
Mindegyik autó szenzorokkal, gyorsulásmérőkkel és potenciométerekkel volt felszerelve.
Az FIA Institute a teszt eredményeit arra fogja használni, hogy fejleszteni tudja a borulásvédelmi rendszerek következő generációját.
Andrew
2013. július