Peugeot 206 XS S1600
A Peugeot jelentős tapasztalatokkal rendelkezett az elsőkerékhajtásos, szívómotoros raliautók terén, a rali világbajnokságon pedig szárnyalt a 206 WRC-vel, amikor az FIA létrehozta a Szuper 1600-as kategóriát. Azt lehetett tehát várni, hogy a francia gyár etalon lesz ebben a mezőnyben is. Új autójukat a 206-os típusból építették, de azt nem S1600-asnak, hanem XS-nek nevezték el.
A világbajnokság junior sorozatának első szezonjában öt páros is a Peugeot-ra szavazott, de a győzelemért nem tudtak harcban lenni, ráadásul a jó futóművel, de gyenge motorral rendelkező 206 meglehetősen megbízhatatlannak is bizonyult. A 2001-ben begyűjtött harmadik helyezések után a következő szezon kezdetén Nicola Caldani szerzett egy második helyet is Monte-Carlóban, de a világbajnoki porondon ez bizonyult a 206 XS utolsó említésre méltó eredményének.
A Francia Autósport Szövetség is kiírta 2002-től hazája S1600-as bajnokságát. Ez a Peugeot-nak sokkal inkább fontos piac volt, mint a junior világbajnokság, így gyári csapattal képviseltette magát. Cedric Robert teljesítménye előbb bajnoki ezüstöt, majd bajnoki bronzot ért, de a nagy ellenlábasokat, a Citroent és a Renault-t nem sikerült legyőzni. Mivel túl drágának és túl unalmasnak találtatott, a francia bajnokságban nem élt meg több idényt a kategória.
Ezzel párhuzamosan a Peugeot Sport UK egy kétautós programot készített elő 2002-re. Justin Dale a furcsa pontozással rendelkező brit bajnokság második helyén végzett. Ezt követően azonban technikát váltott, mivel a 206-ost lassúnak érezte a korábbi autójához, a 106 Maxihoz képest. A második kocsi sosem rajtolt el, a Peugeot Sport UK így fejezte ki tiszteletét Mark Fisher előtt, aki egy helikopter balesetben – melyet apja, a legendás Bertie Fisher vezetett – életét vesztette a szezon rajtja előtt.
A Peugeot úgy találta, ahhoz képest, amennyi dicsőséget az hozhatna számukra, túl költséges lenne az autót továbbfejleszteni, így elkezdtek inkább a kétliteres N csoportos 206 RC-vel foglalkozni, a 206 XS pedig a továbbiakban ritka vendég volt a pályákon.
Műszaki adatok
Homologizáció: 2001.03.01. (A5627)
Motor: elöl keresztben elhelyezett, TU5JP4 típusjelű 1,6 literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, ötvözött acél motorblokk, alumínium hengerfej, szíjhajtású DOHC vezérlés, Magneti Marelli MF 4M benzinbefecskendező, Magneti Marelli MF 4M motorfelügyelet, katalizátor
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Furat: 78,5 mm
Löket: 82 mm
Hengerűrtartalom: 1587 cm3
Kompresszióarány: 12:1
Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 8760 1/min)
Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 7000 1/min)
Tengelykapcsoló: egytárcsás
Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Sadev 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű
Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, merev hátsó híd, torziós rúd
Fékek:
Elöl: belső hűtésű féktárcsák, átmérő aszfalton 345 mm, murván 295 mm
Hátul: 278 mm átmérőjű féktárcsák
Hidraulikus kézifék
Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű
Kerekek:
Aszfalt: 7,5x17 collos felnik
Murva: 6,5x15 collos felnik
Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, műanyag lökhárítók
Méretek:
Hossz: 3822 mm
Szélesség: 1765 mm
Magasság: 1425 mm
Tengelytáv: 2442 mm
Nyomtáv elöl: 1534 mm
Nyomtáv hátul: 1534 mm
Súly: 950 kg
Andrew