Get Adobe Flash player

Ford Puma S1600

A Szuper 1600-as mezőny kétségkívül legcsinosabb autója, a Ford Puma a modell korábban megjelent Kit-Car változatából származott. A két változatot kívülről mindössze a motorháztetőn lévő nyílás különbözteti meg.

Míg a többi gyártó a kiskategóriás autójából készítette el a junior világbajnoki sorozatra a versenygépét, addig a Ford a Fiesta alapjaira épülő, de a fiataloknak szánt sportos modelljét vette alapul. A kocsit nem a márka WRC-it fejlesztő M-Sport, hanem a Ford borehami sportosztálya álmodta meg házon belül. A típusmegnevezés kivételesen nem S1600, hanem SRC lett, ami a világbajnokság csúcsautójához, a World Rally Car-hoz hasonló Super Rally Car kifejezésből származott.

Mivel a Puma készen állt a világbajnokság junior sorozatának legelső évére, 2001-re, sokan választották azt a versenyzéshez. Annak ellenére, hogy olyan pilóták ültek a kocsi kormánya mögé, mint Martin Rowe, Daniel Carlsson vagy Francois Duval, mindössze egyetlen junior futamot, a 2002-es Monte-Carlo Rallye-t tudta megnyerni a Puma SRC, itt Duval vitte győzelemre. A Fordnak ugyanakkor rengeteg műszaki hibát kellett elkönyvelnie három év alatt, ezek leginkább a motorral kapcsolatos problémák voltak, de előfordultak gondok a váltóval és az elektromos rendszerrel is.

Az sosem derült ki, hogy ez a fejlesztési hiányosságokkal volt magyarázható, vagy a WRC program miatt nem foglalkozott a Ford többet megszelídítetlen macskájával, mindenesetre 2004-re teljesen eltűntek a Pumák a rali világbajnokságról.

 

Műszaki adatok

Homologizáció: 2001.03.01. (A5578)

 

Motor: elöl keresztben elhelyezett, ZETEC SE kódjelű 1,6 (1,4) literes, soros, négyhengeres, 16 szelepes szívómotor, alumínium motorblokk, alumínium hengerfej, DOHC vezérlés, elektronikus benzinbefecskendező, Pectel T2 motorfelügyelet, katalizátor

Hengerek száma: 4

Szelepek száma: 16

Furat: 80 mm

Löket: 79,4 mm

Hengerűrtartalom: 1596 cm3

Teljesítmény: 215 LE (fordulatszám: 9000 1/min)

Forgatónyomaték: 186 Nm (fordulatszám: 6500 1/min)

 

Tengelykapcsoló: egytárcsás Cerametallic

 

Erőátvitel: elsőkerékhajtás, Hewland 6 sebességes kézi kapcsolású szekvenciális váltó, mechanikus önzáró differenciálmű

 

Felfüggesztés: elöl McPherson rendszerű felfüggesztés, alumínium rugóstagok, állítható stabilizátor, csavarrugókkal ellátott merev hátsó híd, állítható stabilizátor, külső tartályos Dynamic lengéscsillapítók, állítható be- és kirugózás

 

Fékek:

Elöl: belső hűtésű Alcon féktárcsák, átmérő aszfalton 330 mm, murván 305 mm, négydugattyús Alcon féknyergek

Hátul: 266 mm átmérőjű Alcon tömör féktárcsák, kétdugattyús Alcon féknyergek

Hidraulikus kézifék

Állítható fékerőelosztás

 

Kormányzás: rásegítéses fogasléces kormánymű

 

Kerekek:

Aszfalt: 7,5x17 collos felnik

Murva: 6,5x15 collos felnik

 

Karosszéria: megerősített önhordó acél karosszéria, ahhoz több ponton rögzített, hegesztett biztonsági bukókeret, kompozitból készült, szélesített sárvédők, első és hátsó lökhárítók, hátsó spoiler

 

Üzemanyagtartály: a padlólemez alá hátra beépített FT3 üzemanyagtartály, 55 literes térfogat

 

Méretek:

Hossz: 3984 mm

Szélesség: 1802 mm

Magasság: 1345 mm

Tengelytáv: 2446 mm

Nyomtáv elöl: 1581 mm

Nyomtáv hátul: 1548 mm

 

Súly: 950 kg

 

Andrew