Get Adobe Flash player

Amikor egy francia nyert Németországban – és nem Sebastien volt a keresztneve

Azt megelőzően, hogy a Deutschland Rallye világbajnoki futammá avanzsált volna 2002-ben, számos gyári csapat tette tiszteletét az egy évvel korábbi, tesztversenynek is beillő futamon, hogy alapvető ismereteket szerezzek az eseményről.

A 20. Deutschland Rallye-t, mely 2001-ben Európa-bajnoki forduló volt, több mint négy perc előnnyel Philippe Bugalski nyerte Citroen Xsara WRC-jével, mögötte két Ford Focus WRC ért célba Raimund Baumschlager és Francois Delecour vezetésével. A negyedik helyen a regnáló világbajnok Marcus Grönholm végzett Peugeot 206 WRC-jével, a legjobb német pilóta, Matthias Kahle az ötödik pozícióban zárt, ő egy Seat Cordoba WRC volánja mögött ült.

A német viadalon azóta is folyamatos rajthoz álló Hermann Gassner  az összetett tizenkettedik és az N csoport második helyén futott célba Proton Pertjével.

A Deutschland Rallye 2002-ben csatlakozott a rali világbajnoksághoz, onnantól kezdve egészen 2010-ig Sebestien Loeb uralta a viadalt. 2011-ben a francia kapott egy defektet, emiatt csak a második hely jutott neki csapattársa, Sebestien Ogier mögött, de 2012-ben, utolsó teljes szezonjában visszatért a német trónra.

Loebön, Ogier-n és Bugalskin kívül még egy francia pilóta volt, aki Deutschland Rallye-t tudott nyerni, ő nem volt más, mint a hölgyversenyző Michele Mouton, aki az 1986-os versenyen bizonyult a legjobbnak egy Peugeot 205 T16-tal.

 

Andrew