Get Adobe Flash player

A 2017-es WRC szabályok új kihívásai

Az új, 2017-es World Rally Car regulációk teljesítménynövekedést hoztak, melynek következményei két futam után kezdenek is testet ölteni.

Az egyik leglátványosabb ezek közül az volt, amikor Mads Ostberg Ford Fiestája a Svéd Rally-n elvesztette hátsó szárnyát, az eset pedig demonstrációként szolgált arra, hogy az új WRC szabályok szerint kidolgozott aerodinamika mennyivel nagyobb leszorítóerőt termel, mint amilyen az korábbi volt. „Ez az első alkalom, hogy ilyesmit láttunk, a mérnökeink tanulmányozzák a dolgot. Folytatjuk még a vizsgálatokat” – erősítette meg az M-Sport.

Jelek utalnak arra is, hogy a 2017-es autók jóval érzékenyebbek a körülményekre, mint a korábbi WRC-k. Több versenyző, köztük a Citroen C3 pilótái, valamint az M-Sportos Ott Tanak kezelhetőségi problémákról számolt be, amikor némileg melegebb körülmények várták a mezőnyt a svéd viadal utolsó napjának reggelén. Az M-Sport véleménye szerint ez azonban nem feltétlenül új dolog: „Már tavaly is láttuk ezt egyes szakaszokon számos csapat számos versenyzőjének esetében, amikor ’nem volt meg az érzésük’.”

Egy másik téma az az aggály a szakaszokon szükségszerűen mutatott megnövekedett sebességről, amit Dani Sordo monte-carlói kicsúszása jelez, amikor nagy sebességnél elment a Hyundai i20 Coupe kormányszervója.

Svédországban ismét előjött az átlagsebességgel kapcsolatos probléma, ezúttal az FIA hivatalnokainak részéről, akik a knoni szakasz törlését rendelték el, miután Tanak 137,8 kilométer/órás átlaggal száguldott át rajta az első körben. A szövetség három évvel ezelőtt nem hozott ilyen akciót Lengyelországban, amikor az egyik gyorsaságit előbb 133,2-es átlagsebességgel teljesítették. A második körben a leggyorsabb autó 136,9 kilométer/órás átlagot produkált akkor.

 

Andrew

 

2017. február 22.