Get Adobe Flash player

A Citroen tempójának kulcsa: vissza az alapokhoz

Miután megnyerte a rali világbajnokság előző, murvás mexikói futamát, a győzelem szárnyain érkezett Korzikára Kris Meeke, a Citroen aszfaltos tempójával kapcsolatosan ugyanakkor akadtak kérdőjelek, mivel a francia alakulat küszködött a szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-n.

A Tour de Corse-on aztán Meeke dominált az első napon, a győzelem felé száguldott, amit szombaton egy kenéssel kapcsolatos motorhiba miatt bukott el. „Oké, mindannyian csalódottak vagyunk az eredmény miatt, a nagyobb kép azonban a tempó, amit mutattunk és a sebesség, amit az autótól kaptunk” – nyilatkozta az észak-ír pilóta.

Meeke volt az, aki azt erőltette csapatánál, hogy a Fontjoncouse közelében  eredetileg használt aszfaltos tesztútra térjenek vissza és itt kezdjék újra a beállítási műveleteket, ahová a DS3 WRC-t is elvitték. A korábbi generációs gép értékmérőként szolgált. „Fontos volt számomra, hogy visszatérjünk az első tesztútra és ott bírjuk munkára az autót. Ezt tettük” – árulta el Meeke. „Az, hogy ott volt a DS3, segített. Ne feledjük, a DS3 egy fajtiszta győztes volt ettől a csapattól, Sebastien Loeb dominált vele, az utóbbi időben pedig én is tudtam használni arra a kocsit, hogy nyomás alatt tartsam a Volkswageneket. Amire szükségünk volt, hogy megkapjuk a receptet ettől az autótól, betegyük azt az újba és munkára bírjuk az autót azon az úton. Nem vezettem a DS3-at sokat, talán húsz vagy harminc kilométert, de elég volt, hogy meglegyen az érzés és tudjam, milyen az az érzés, amit a C3-tól akarok. Újra tudtuk kreálni azt az érzést, ez pedig sokat segített, amikor Korzikára érkeztünk a verseny előtti tesztre. A verseny folyamán szenzációs volt az autó, meg sem akartam állni vele. Abszolút fantasztikus volt, ez a pozitívum számomra Korzikától. Meg tudtuk volna nyerni, de nem így lett, ugyanakkor megmutattuk természetesen, hogy egy olyan autónk van, ami győzni tud mindenhol innentől kezdve.”

Bár az, hogy a régi DS3-ast használták, segített, Yves Matton csapatvezető elmondta, a Citroen túlságosan is támaszkodott arra a technológiára, ami a múltban sikeres volt, különös tekintettel a felfüggesztésre. „Értjük, hogy amit tanultunk az előző autókkal, nem mindig a legjobb műszaki út ezen a kocsin – ez nagyon fontos” – magyarázta a szakvezető. „A múlt néhány megoldása nem megfelelő ehhez az autóhoz. Vissza kellett mennünk, hogy találjunk egy referenciát és lássuk, hol tartunk, valamint milyen dolgokon kell dolgoznunk. Hatalmas lépést tettünk csupán néhány nap alatt. Valamilyen módon csalódást keltő volt Korzika, ugyanakkor a két legutóbbi versenyen megmutattuk, hogy a kocsi és Kris képesek a megfelelő szinten tudnak küzdeni aszfalton és murván.”


Andrew


2017. április 14.