Get Adobe Flash player

Mikor egy német tehén alakította a 2007-es világbajnokság kimenetelét

A 2007-es Deutschland Rallye utolsó szakasz előtt Marcus Grönholm jó úton volt afelé, hogy minimalizálja a károkat a világbajnoki címért folytatott versengést illetően.

Tudta, Sebastien Loeb trieri legyőzése szinte lehetetlenség, így a második hely volt a lehető legjobb, amit a fordos remélhetett.

Francois Duval folyamatos fenyegetést jelentett az aszfaltverseny során, ám Grönholm legyőzni látszott a szárnyaló belgát, az utolsó, moselweini szakasz rajtjához 5,6 másodperces előnnyel állt oda. Itt aztán állatira fordultak a dolgok egy kicsit.

A 18 kilométeres szakasz rajtjában Grönholmot és navigátorát figyelmeztették arra, hogy elszabadult egy tehén a pályán. „Mikor odaértünk, egy pályabíró integetett, probléma nélkül kikerültem, de kikapcsoltam, elvesztettem a koncentrációmat” – mondta a finn akkoriban. „Nem figyeltem Timo információira megfelelően, és száz méterrel később egy balkanyarban szélesen fordultam. Az autó jobb hátulja megütötte a falat, amitől megpördültünk.”

A Focus jobb hátsó felfüggesztésének sérülése nem csak azt eredményezte, hogy Grönholm visszaesett Duval és csapattársa, Hirvonen mögé, de azzal az eshetőséggel is szembesülnie kellett, hogy nem tud eljutni a trieri célba. „Nem igazán voltam benne biztos, hogy célba tudunk érni” – árulta el Grönholm a következő versenyen, Új-Zélandon. „Valamennyire rögzítettük a futóművet, ami a helyén maradt, így tudtunk haladni, a kerék nem mozgott sokat, stabil volt. De nagyjavítást nem tudtunk végezni. Volt egy kar, ami eltörött, ezt nem tudtam a karosszériához rögzíteni, szabadon volt. Az FIA emberei jöttek mögöttem, nem volt egy jó dolog.”

Amikor a déli féltekén tovább faggatták, a focus-os pilóta elismerte, azzal foglalkozott inkább, hogy Duvalt maga mögött tartsa, mintsem a tehénre figyelt volna, ami miatt aztán lecsúszott az útról. „Nem hinném, hogy teljes mértékben a tehén volt az, ami az esetet okozta, túlságosan is próbálkoztam” – árulta el. „Ez egy nagyon nehéz szakasz volt, én pedig egy kicsit sokat próbáltam. Gyorsan történt minden. Nem volt időm arra, hogy bármin is gondolkodjak, mikor folyamatosan csúszkáltunk.”

Grönholm Új-Zélandon nyert – szűk 0,3 másodperccel előzte meg Loeböt –, de a Japánban és Írországban történt két kiesés azt jelentette, hogy a világbajnoki címért vívott csatában Loeb nyert. A citroenes négy ponttal előzte meg, eggyel többel, mint amennyit a finn a tehenes történet miatt vesztett Németországban.

 

Andrew