Get Adobe Flash player

Az R4-Kit formula - Olcsóbb R4-Kit

 

Olcsóbb R4-Kit

Az R4-Kit fejlesztésére jogosult francia cég, az Oreca homologizáltatta az új kategória kitjét, ami adók nélkül 85 ezer eurós áron meg is vásárolható már. Az összeg húsz százalékkal kevesebb, mint a szabályokban foglalt 108 ezer eurós költségsapka.

Az új kategória alapötlete, hogy a pilótáknak ésszerű költségek mellett legyen lehetőségük négykerékhajtású raliautóval történő versenyzésre, garantálva a felsőbb teljesítményszintet. A cél elérése érdekében olyan megoldásokkal tervezték meg és fejlesztették ki a kitet, mely jó teljesítményt és kitűnő megbízhatóságot biztosít, ugyanakkor kontroll alatt tartja a költségeket.

A homologizáció egy fontos időszak, a fejlesztési fázis végét jelenti, az Oreca pedig el is kezdett dolgozni a kitek gyártásán. A kezdeti elgondolásoknak megfelelően a kit ára kötött, és az, hogy ez valójában kisebb lesz ez, mint amit terveztek, lehetővé teszi a versenyképes masina előállítását, ami nem csak a versenypályára, de a kereskedelmi szempontokra is vonatkozik az autó teljes költségvetését illetően.

Az egyik fő kritérium az volt, hogy az ilyen autó kilométerenkénti üzemeltetési költségét is figyelembe vegyék. Az Oreca állításai szerint az R4-Kittel szerelt versenyautó üzemeltetési költsége fele egy R5-ös autóénak. A cég úgy véli, az R4-Kit nyújtja az egyik legversenyképesebb csomagot a teljesítmény/költség arányában.

A nyolcszáz alkatrészből álló kit egy Peugeot alapú, 1,6 literes turbófeltöltéses motort, az erőátviteli rendszert, a felfüggesztés bölcsőit, a lengőkarokat és azok bekötését, a kerékagyakat, a kormányművet, valamint az üzemanyagtartályt tartalmazza. Az Oreca mérnöke, Matthieu Bassou elmondta, várakozása szerint egy kész autó 160 ezer euró körüli összegbe fog kerülni, ami egy használt R5-ös autó ára.

A kittel várhatóan Renault Cliókat, Toyota Etios-okat, Hyundai i20-asokat és Daciákat fognak ellátni először.

 

Andrew

 

2018. augusztus 22.