Get Adobe Flash player

Az R4-Kit formula - Bemutatkozik az R4-Kit

 

Bemutatkozik az R4-Kit

Az Oreca R4-Kit csomagja alapján épített első autót a hónap végén megrendezésre kerülő Rallye du Var-on láthatja először a nagyközönség. A Toyota Etios csaknem kétezer ötszáz tesztkilométert futott eddig Olaszország murvás és Franciaország aszfaltos útjain.

Az Orecának, melyet tavaly nevezte ki az FIA kizárólagos beszállítónak, két megrendelése van már. Az alakulat technikai vezetője, Matthieu Bassou óva inti az embereket attól a gondolattól, hogy az R4 egy költséghatékony R5-ös versenygép lenne. „Egyáltalán nem az. Az R4-es kit ára 108 ezer euró lesz, és ha egy műhellyel dolgozol együtt, ami számos R4-es autót épít, úgy gondoljuk, a teljes autó 160 ezer euró környékén lesz” – nyilatkozta Bassou. „Tudjuk, hogy ez a használt R5-ös autók ára. Az R4-es autók azonban az FIA regionális ralibajnokságait és a nemzeti sorozatokat célozzák meg világszerte. Az Európán kívüli rali világbajnoki futamokon lesznek engedélyezettek a következő szezonban. Nem hinném, hogy rendszeresen látjuk őket a rali világbajnokságon 2020-ig, ugyanakkor az olyan régiók a prioritás, mint amilyen Dél-Amerika is. Az autók széles variációja fogja megkapni a kitet a Fiat 500-astól a Subaru Imprezáig.”

Az R4-Kit a motort, a sebességváltót, a hajtásláncot, egyes futóműelemeket és az üzemanyagtartályt foglalja magába. A fejlesztési tesztekből leginkább Stephane Sarrazin vette ki a részét pilótaként, és ő is fogja vezetni a Rallye du Var-on a Toyotát, ami előfutóként fog szerepelni. „Eléggé benne vagyok a kit tesztelésében a kezdetektől” – árulta el a francia versenyző. „A tesztalkalmak bizonyították, hogy megbízható és hatékony az autó, most pedig itt van az ideje, hogy azok, akik részesei a ralisportnak, maguk is láthassák.”

Sarrazinen kívül Julien Maurin és Teemu Suninen is segítettek a koncepcióautó fejlesztésében, mely a kit alapjául szolgál majd, amit aztán a műhelyek más típusú modellekbe is beszerelhetnek.

 

Andrew

 

2017. november 15.