Get Adobe Flash player

Az R4-Kit formula - Jó út az R4 Sarrazin szerint

 

 

Jó út az R4 Sarrazin szerint

A Subaru gyári csapatának korábbi tagja, Stephane Sarrazin azt mondja, hogy a Rallye du Var-on történt szereplés megmutatta, az új R4-es kategória a ralisport jövőjének egyik jó útja.

A magát a Forma-1-ben és a hosszútávú világbajnokságon is próbára tevő versenyző volt az, aki a dél-franciaországi futamon bemutatta a nagyközönségnek az Oreca Toyota Etios R4-esét. Az autó nagy érdeklődés közepette előfutóként teljesítette a távot, mindenféle meghibásodás nélkül. A francia pilóta a futamot követően nem győzte dicsérni az újdonságot. „A Var egy pozitív tapasztalat volt az elvégzett fejlesztési munkákat követően” – nyilatkozta Sarrazin. „A tesztek valós körülmények között történő validálása alapvető fontosságú volt. Nulla problémánk volt. A kocsi megbízható volt a rajttól a célig. Ez bizonyította számomra, hogy egy nagyon jó kompromisszum ez valójában az R3 és az R5 között, és lehetővé teszi a fiatal pilóták számára, hogy megtanulják a négykerékhajtást. Az R4-s autó egy kapocs az R3 és az R5 között. Valami rossz, ha az autónk legyőzi az R5-ös masinákat.”

A Sarrazin által futott idők nem voltak publikusak, így a nyilvánosságnak nem adódott lehetősége az összehasonlításokra, de Matthieu Bassou, az Oreca képviselője elmondta, nem az a céljuk a kocsival, hogy az R5-ös kategória versenytársa legyen az.

A csapat a versenyt követően egy újabb tesztet szervezett, amivel le is zárták a fejlesztési fázist, hogy az FIA vegye át a stafétát, és véghezvigye a R4-Kit jóváhagyási procedúráját. Az egységek összeszerelése, majd csapatokhoz történő kiszállítása ezután kezdődik meg.

 

Andrew

 

2017. december 13.