Get Adobe Flash player

A Hyundai i20 WRC aerodinamikája - A Hyundai aerodinamikai módosításai

 

A Hyundai aerodinamikai módosításai


A Hyundai Motorsport szeptember első hetében folytatta le első felkészülési tesztjét a Katalán Rally-ra. Ezen bevetettek néhány módosítást az autó teljesítményének javítása céljából, melyet az év utolsó három versenyén alkalmaztak is, hogy nagyobb eséllyel szálljanak harcba az egyéni és a márka világbajnoki címért. Az átalakítások joker igénybevételével történtek, ezekből az FIA 2017-es szabályai szerint hármat lehetett felhasználni minden csapatnak az év során. A tesztre Spanyolországban, Tarragona közelében került sor, azt szeptember 5-én kezdték. Ezen a napon aszfalton futott az i20 Coupe WRC, és Thierry Neuville ült a volánja mögött.


Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Tarragona, 2017. szeptember 5.; fotó: Jaume Soler videójából


Az első nagy változás, hogy az első lökhárító oldalairól lekerült az egyik szárny, annak vége pedig, ami fennmaradt, nyitott lett. Az oldalsó peremek is eltűntek ezekről a szárnyakról.


Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Tarragona, 2017. szeptember 5.; fotó: Jaume Soler videójából

 


Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, Svéd Rally 2017


Az új konfiguráció nagyon hasonló ahhoz, amit a Citroen használt 2017-ben, ugyanakkor ez egy szárnyat tartalmaz csak.

Kris Meeke, Citroen C3 WRC, Monte-Carlo Rallye 2017; fotó: Martin Husar (ewrc.cz)


A második jelentős változás a hátsó szárny módosítása. A hattyúnyakszerű tartók nagyobbak lettek, és meghosszabbításra kerültek a szárny hátsó végéig.

Fotó: Jaume Soler videójából

 

Az oldalsó lap is szélesebb lett alul.

Hyundai i20 Coupe WRC 2017


Az alsó lap szögét megnövelték, ahogyan az alábbi képen látszik (az új és a régi szárny összehasonlítása: felül Andreas Mikkelsené a Katalán Rally-n, alul Dani Sordóé a Svéd Rally-n).

Végül egy Gurney-bajusz is került a szárny alsó lapjára.

A Gurney-bajusz egy nagyon szűk kilépőél a szárny végén, ami hozzájárul a leszorítóerő előállításához, de nagyobb légellenállást is eredményez. A Hyundai a felső lapon használt már ilyet, most azonban az alsót is ellátta ezzel.

Az autó hátsó részén a szárnyon kívül nem történt komolyabb változtatás összehasonlítva a szezon korábbi részében használt változatta.

Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC, Monte-Carlo Rallye 2017; fotó: Denis Baudron (ewrc.cz)


Ugyanezeket a megoldásokat használták a murvás teszten, amit Neuville szeptember 6-án, Dani Sordo pedig szeptember 7-én teljesített a tarragonai térségben, majd akkor is, amikor Andreas Mikkelsen foglalt helyet az autó kormánya mögött szeptember 18-án, valamint Sordo szeptember 20-án ugyancsak Tarragona mellett.

A Katalán Rally-n rajthoz álló mindhárom Hyundai megkapta mindkét módosítást.

Andreas Mikkelsen, Hyundai i20 WRC, Katalán Rally 2017

 

Dani Sordo, Hyundai i20 WRC, Katalán Rally 2017

 

A Hyundai a Brit Rally-ra újabb módosításokat tervezett az i20 Coupe WRC aerodinamikáján.

 

Forrás: wrcwings.wordpress.com

 

2017. szeptember 6.

 

Fordította: Andrew