Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 WRC - Loeb nem fut teljes szezont jövőre a WTCC felé kacsintgató Citroennel

 

Loeb nem fut teljes szezont jövőre a WTCC felé kacsintgató Citroennel

 

Hírek a Citroen Racing háza tájáról


A Citroen Racing a Párizsi Motor Show-n bejelentette az elkövetkezendő időszakra vonatkozó terveit, melyek középpontjában továbbra is a rali világbajnokság áll. A világbajnokságon azonban már nem a (még) nyolcszoros világbajnok vezetésével vesznek részt, mivel a pályaversenyzés felé kacsintgató Sebastien Loeb nem fut teljes szezont jövőre. A francia márka támogatóihoz csatlakozott Abu Dhabi, így a csapat három DS3 WRC-vel fog rajthoz állni a 2013-as szezonban.

A gyári alakulat első számú párosa Mikko Hirvonen és Jarmo Lehtinen lesznek, Loeb döntésének értelmében a finn duó csapattársai váltakozni fognak az évad során.

„Mikko és Jarmo mostanra teljesen beépültek a csapatba” – nyilatkozott Yves Matton csapatvezető. „Megmutatták, rendelkeznek azzal a teljesítménnyel és tapasztalattal, ami a végső lépéshez szükséges, hogy csapatunk vezéregyéniségei legyenek. A kellő időben be fogjuk jelenteni azt is, ki lesz a másik páros Seb és Daniel távollétében. Egy harmadik Citroen DS3 WRC is fog futni, ezt az Egyesült Arab Emirátusokból származó Khalid Al Qassimi fogja vezetni.”

Nyolc – valószínűleg hamarosan kilenc – egyhuzamban megnyert világbajnoki cím után Loeb és navigátora, Daniel Elena hivatalosan is megerősítették, 2013-ban nem fognak az újabb koronáért megküzdeni. Gyorsaságuk még mit sem kopott, bizonyítja ezt a hét eddig aratott idei futamgyőzelem is, a rali világbajnokság történetének legsikeresebb párosa rámutatott, még mindig szeretnek versenyezni, éppen ezért a következő esztendőben részleges programot fognak teljesíteni, melynek első állomása a január 15-20. között megrendezésre kerülő Monte-Carlo Rallye lesz. Loeb nem vonul a háttérbe, folytatni fogja a Citroennel a szoros együttműködést. A felek vizsgálják annak a lehetőségét is, hogy 2014-ben vagy 2015-ben csatlakozzanak a túraautó világbajnoksághoz (WTCC).

Loeb a Párizsi Motor Show-n a következőket árulta el döntésének hátteréről:

„Egyrészről elgondolkodtam, hogy abbahagyom, másrészről nem akartam úgy érezni, mint aki visszavonult. Új a kihívás, másfajta vezetési stílust kíván, amiről mind nekem, mind a Citroennek nagyon sokat kell tanulni, de ez nagyon izgalmas.

A raliban a vezetés önmaga a legjobb dolog: az érzés, ami az emberben ébred és az, ahogyan az autóban improvizálni kell. De ismét csak el kell mondanom, évek óta benne vagyok, és megnyertem mindent. Most annál a Citroennél van lehetőség egy új feladatra, akikkel a raliban mindent megnyertem és ez az ideális megoldás.”

Matton már előre is tekintett: „A Citroen márka nagykövete nem lehet passzív, ha egy olyan alakról van szó, mint Sebastien. Ez a [WTCC] projekt lehetőséget teremt számára, hogy a gyorsasági szakágban megkezdett karrierjét annak a gyárnak a támogatásával folytassa, akivel a debütálása óta együtt dolgozik.”

A Citroen Racing csapatvezetője rámutatott, a WTCC versenyhelyszínei keltették fel elsődlegesen a Citroen érdeklődését: „A Citroen számára a WTCC lehetőséget teremtene, hogy a Creative Technologie-vel készült termékeinknek a fő piacainkon, Kínában és Brazíliában is hírnevet szerezzünk. Ezzel a programmal kapcsolatban a végső döntést az FIA szabályváltozásai és nyilvánvalóan a projektet támogatni kívánó jelenlegi és jövendőbeli partnereink elhatározásai alapján fogjuk tudni meghozni.”

A világbajnoki sorozatban gyári csapatként 2001. óta részt vevő Citroen a sportág egyik legnagyobb rekordját állította fel, Loeb és Elena vezetésével eddig hét gyártói és nyolc egyéni világbajnoki címet nyertek. A folyamatosan megújuló és továbbfejlesztéseken áteső modellkínálattal ez az időszak hozzájárult a Citroen image-ének javításához és pénzügyi sikereihez szerte a világon.

A jelenleg az autógyárakat sújtó nehéz gazdasági helyzet ellenére a Citroen továbbra is elkötelezett az autósporttal, ami eltökéltségét és energetikus gazdasági megközelítését mutatja. Másrészről ugyanilyen fontos volt a gyárnak, hogy megtalálják a módját, amivel csökkenthetik a Citroen Racing működtetéséhez szükséges kiadásait.

„Ezzel kapcsolatban különösen büszkék vagyunk, hogy partnereink körében üdvözölhetjük Abu Dhabit. Ez a kapcsolat teszi lehetővé azt, hogy folytathatjuk programunkat és három DS3 WRC-vel nevezhetünk a 2013-as bajnokságba” – ismerte el Matton.

Azt követően, hogy az utcai járművek értékesítésében 13 százalékos csökkenés mutatkozott a Citroennél az első félévben 2011. hasonló időszakához képest, az utasítás szerint a Citroen Racingnek kívülről kellett a működtetéséhez szükséges költségvetés hatvan százalékát előteremtenie. Egy héttel a bejelentés előtt a Citroen igazgatója, Frederic Banzet még nem tudott megerősíteni semmit sem a következő szezonra vonatkozóan. Az Abu Dhabival kötött szerződés teljesíti azonban ezt a kötelezettséget. Arról, hogy a megállapodás milyen időtartamra szól, nem adtak a felek információt.

Fenti bejelentések több kérdést is felvetnek az elkövetkezendő időszakkal kapcsolatban:

- Az Abu Dhabi szponzorációs szerződés megkötésének hátterében a Red Bull Volkswagenhez történő átállása is közrejátszott?

- Az új támogató érkezésével mi lesz Nasser Al-Attiyah-val és a Qatar World Rally Team-mel?

- A Citroen lassan átpártol a túraautó világbajnokságba?

- Lenne-e keret arra és a PSA engedi-e a Peugeot-nak, hogy elfoglalja a Citroen helyét a rali világbajnokságon?

 

Andrew

 

2012. szeptember 29.