Get Adobe Flash player

Hírek: Citroen DS3 WRC - A német kiesés ellenére Meeke mögött áll a Citroen

 

A német kiesés ellenére Meeke mögött áll a Citroen

Eseménydús hétvégén van túl Kris Meeke.

A Citroen Racing pilótája nagyszerűen kezdte a rali világbajnokság német viadalát, hiszen annak ellenére, hogy pénteken reggel volt egy megforgása, ő tudott a legközelebb maradni a Volkswagen versenyzőihez, Sebastein Ogier-hez és Jari-Matti Latvalához. Ogier balesete után pénteken este felkapaszkodott a második helyre a brit, amit a következő napon tartani is tudott annak ellenére, hogy a baumholderi szakaszok felé tartva a közúti szakaszon baleset érte, amikor egy körforgalom előtt jobbról nekik ment egy autó, amitől a bal oldalon lévő kocsinak ütköztek. A páros szerencséjére a DS3 WRC megúszta nagyobb sérülések nélkül.

Vasárnap Meeke navigátora, Paul Nagle nyugodtan nyilatkozott annak ellenére, hogy Thierry Neuville lesben állt a második helyért. „Hogy másodikak leszünk-e vagy harmadikak, nem számít. A saját tempónkban fogunk menni, a saját ritmusunkban fogunk autózni.” Pár perccel később a győzelem lehetősége is felcsillant a WRC autóval mindössze tizenkilencedik világbajnoki futamán rajthoz álló Meeke előtt, amikor Latvala leesett az útról. Ezzel az eséllyel azonban nem tudott élni a páros, mivel nem sokkal később, három szakasszal a befutó előtt ők is kiestek.

Meeke a nem megfelelő itinert okolta balesetéért, ugyanakkor vigaszt nyújtott számára a verseny korábbi szakaszaiban mutatott sebessége. „Nem igazán volt rám hatással, amikor hallottuk, hogy Jari-Matti megállt. Kényelmesen éreztem magam akkor, és ugyanazzal a mentalitással rajtoltam el a következő szakaszon. Sajnos a szakasz legelső információja egy kicsit optimista volt. Volt egy ’teli jobb szűkül’, ami sokkal jobban szűkült. Túlkormányozottság lépett fel, az eleje nekiment a padkának, megsérült a kerék, és a következő nagy fékezéskor kitört az autó oldalra, a hátulja pedig nekicsúszott a falnak, megrongálva a hátsó felfüggesztést.

Az itinerem nem volt megfelelő az első kanyarra, ennyi történt. Nem volt az úton sár vagy más, viszont először vezettem világbajnoki futamot, és az első kanyar, amikor az élen álltam. Ez teljes mértékben kétségbeejtő, de mit is mondhatnék. Egy kivételes verseny volt ez számomra addig, folyamatosan a harmadik leggyorsabb versenyzők voltunk az egész hétvégén. A dolog, ami frusztrál, hogy nem a sár vagy egy trükkös hely volt, amin rajtavesztem, hanem egy helytelen információ, ami a szakasz első kanyarjára volt, de ez a kockázata ezeken a szakaszokon első alkalommal, friss itinerrel menni. Pontosnak és precíznek kell lenni, ha lemész öt centit az ívről, ez történik, vége van. Pontosan ez történt velem is. Nem vagyok érzelgős. El tudom fogadni ezt, tovább tudok lépni. Eltökélt vagyok a folytatással kapcsolatban, dolgozom, amíg az élre nem kerülök és nem tudok versenyeket nyerni. Ez az, amit tenni akarok.”

A Citroen Racing vezetője, Yves Matton a kiesése ellenére kitart versenyzője mellett, és hiszi, hogy a brit közelebb van első világbajnoki győzelméhez, mint valaha.

„Valahol biztos, hogy csalódottak vagyunk, vezettünk és jó úton voltunk, hogy folytassuk németországi győzelmi sorozatunkat, másrészről viszont, ha pozitív akarok lenni, Kris csodálatos munkát végzett a verseny elejétől, egyre közelebb került első győzelméhez. Oké, kell most egy kis idő, hogy elfogadjuk, nem nyertünk Németországban, de nagyon boldog vagyok és pozitív a jövőbe tekintve, természetesen Ausztráliával kapcsolatban is.”

Matton elutasította, hogy Meeke balesete befolyásolná az esélyeit a Citroen Total Abu Dhabi csapatával megkötésre kerülő jövő évi szerződés kérdésében. „Nem változtat ez semmin. Tavaly is hibázott a versenyek végén, de alkalmaztam erre az évre. Csak azt nézem, hogy mit csinál a versenyeken, és örülök annak, amit idáig tett. Ez egy kis hiba, de úgy gondolom, egyre közelebb vagyunk ahhoz, hogy versenyt tudjon nyerni.”

Matton a csapat másik pilótájáról, a futamot a hatodik helyen befejező Mads Ostbergről is ejtett néhány szót. „Mads-nek több tapasztalatra van még szüksége aszfalton. Azt is lehetne mondani, hogy az autó jobb jelenleg, mint ő.”

 

Andrew

 

2014. augusztus 27.