Get Adobe Flash player

Tűz van, babám!

 

Szomorú, de nem egyedi eset, amikor egy raliautó a tűz martalékává válik. A ralisport történetében számtalanszor fordult elő ilyen, mint ahogyan az alábbi példák is mutatják.

 

Ole Christian Veiby – Portugál Rally 2019

A volkswagenes-ek fekete hétvégéjének nem volt vége Miereles és Althaus esetével, a Portugál Rally szombati napján Ole Christian Veiby autójának hátulja is lángra kapott. A WRC 2-es kategóriát vezető Veiby és navigátora, Jonas Andersson a verseny tízedik szakaszán érzett füstöt az utastérben. A pilóta belenézett a tükörbe, és látta a szörnyű valóságot, a navigátor pedig volt annyira talpraesett, hogy egy tűzoltóautó mellé irányítsa társát. A tűzoltók gyorsan megtették kötelességüket, megmentették a Polót, esélyt adva a Volkswagen Motorsportnak a pontosabb kivizsgálásra. A sportrészleg a sorozatos esetek miatt közleményt adott ki: „Padlógázzal dolgozunk, hogy megtaláljuk az okot, hogy miért sújtotta néhány ügyfélautónkat tűz. Szoros kapcsolatban vagyunk minden ügyfelünkkel. A legfontosabb dolog: minden párosunk rendben van!”

 

Cedric Althaus – Rallye du Chablais 2019

Néhány ezer kilométerre a Portugál Rally helyszínétől, de Miereles esetével szinte egy időben a svájci Rallye Chablais-on Cedric Althaus R5-ös Polója semmisült meg, ugyancsak tűzben. Az esetek különböző körülmények között történtek, aszfaltos és murvás versenyen egyaránt, a közös pont azonban, hogy az autó hátulja kapott lángra először mindig.

 

Pedro Miereles – Portugál Rally 2019

Pedro Miereles Volkswagen Polo GTI R5-öse a portugál világbajnoki futam első napjának délutánján gyulladt ki, és égett le teljesen. Alig több mint két hónap alatt ez már a típus harmadik tűzesete volt.

 

Daniel Marban – Kanári-szigeteki Rally 2019

A különféle spanyol bajnoki sorozatokban versenyző Daniel Marban a Kanári-szigeteki Rally-n indult először Volkswagen Polo GTI R5-össel, sokáig azonban nem jutott vele. Az autó az első versenynap délutánján kigyulladt, de szerencsére nem égett le teljesen, leginkább a hátulja sérült, köszönhetően a résen lévő sportbírónak, a nézőknek, akik jobb híján földet szórtak a lángokra, valamint a Marban után érkező vetélytársakra, akik nagyon sportszerűen odaadták a tűzoltókészüléküket a lángok megfékezésére. Az anyagi kár azonban így is jelentős.

 

Eric Camilli – Tour de Corse 2019

Gyári státuszban töltött esztendőket követően privát színekben tűnt fel Eric Camilli a Korzika Rally-n, hogy életet leheljen ismét karrierjébe. A dolog kitűnően is alakult a francia számára – legalábbis egy darabig. Szombaton délelőtt magabiztos előnnyel vezette az R5-ös autók mezőnyét a pilóta, amikor defektet kapott Volkswagen Polója. Az egyperces előny félperces hátránnyá alakult, Camilli azonban nem vesztette el hitét, két szakasszal később már csak fele volt meg a lemaradásának, ekkor azonban a defektnél is nagyobb csapás érte, a nap utolsó szakaszán kigyulladt az autó, és a Volkswagen Motorsport legújabb termékének eme példánya meg is semmisült, hiába próbáltak meg az ellenfelek is segíteni az oltásban.

 

Craig Breen – Török Rally 2018

Hét év kihagyás után tért vissza a Török Rally a sportág világbajnokságának vérkeringésébe. A murvás, köves talajú viadal rég nem látott erőpróba elé állította a mezőnyt, rengeteg defekt, sok futóműtörés történt a verseny folyamán. Az első hagyományos szakaszt megnyerő Craig Breen ennél is rosszabbul járt, a C3 WRC pilótafülkéjébe a szombati nyitó gyorsaságin kezdett el szivárogni a füst. A Citroen Racing versenyzője többször is megállt, mert már semmit sem látott, végül hat perc hátránnyal teljesítette a gyorsaságit, aminek céljában azt mondta, meg kell nézniük az autót. A gép hátulja aztán kigyulladt az etapon, és teljesen leégett a kocsi, hiába próbáltak meg az ellenfelek is segíteni.

 

Yazeed Al-Rajhi – Török Rally 2018

Szinte egy időben a Craig Breen Citroenjével történtekkel, ugyanazon a szakaszon, ahol az ír kálváriája elkezdődött, Yazeed Al-Rajhi 2015-ös specifikációjú Ford Fiesta WRC-je is lángra kapott, és kiégett, kisebb erdőtüzet is okozva. Néhány millió euró megsemmisült három nap alatt…


Ken Block – New England Forest Rally 2018

„Kegyetlen nap Alex Gelsomino és az én számomra. Az összetett harmadik helyén futottunk a New England Forest Rally-n (egy sebességváltó problémával), eltökélten nyomtuk, hogy befejezzük a negyedik szakaszt, amikor fordultam be egy szűkebb balkanyarba, és visszaváltottam. A váltó nem kapcsolt, amikor akartam (egy mechanikai gond miatt), és amikor végül megtette, a kanyar belső íve felé dobott, egy nagy kő felé. A kő felborított minket, kétszer fordultunk át. A kerekeinken landoltunk, és készen álltam az újraindulásra. Nagyon gyorsan kigyulladt azonban. Alex és én biztonsággal kijutottunk, az autó azonban teljesen leégett ott a szakaszon. Szerencsére a fedélzeti akciót vette a sisakomra erősített GoPro” – mesélte a jenki az esetről, melyben Ford Escort Cosworth-ja semmisült meg.

 

Jan Dohnal – Hustopece Rally 2018

Jan Dohnal Ford Focus WRC-je hazája bajnoki futamán gyulladt ki. Mikko Hirvonen és Jari-Matti Latvala 2006-ban épített egykori autója teljesen megsemmisült.


Benito Guerra – Mexikó Rally 2018

A hazai hős a verseny hetének hétfőjén tesztelte a Motorsport Italia Skoda Fabia R5-ösét. Az autó néhány futást követően a szervizsátor alatt volt, a szerelők serényen dolgoztak rajta, amikor hirtelen lángra kapott alul. A tűz olyan intenzitású volt, hogy nem tudták megfékezni, a Skoda a sátorral együtt leégett. Guerra önhibáján kívül nem tudott rajthoz állni a Mexikó Rally-n.


Vojtech Stajf – Barum Rally 2017

Hazája legrangosabb versenyén, az Európa-bajnoki sorozat részeként futó Barum Rally járt pórul Vojtech Stajf, akinek az R5-ös Skoda Fabiája az első nap végén lett a lángok martaléka.

A teóriák szerint a tank nyomáskiegyenlítő szelepe tömődhetett el a Skodákban, ami azt eredményezte, hogy elkezdett deformálódni az üzemanyagtartály. Mindenesetre a Skoda Motorsport lépett, és három darab rögzítő pántot tett bele egy homologizáció kiterjesztésbe.

 

Nikolay Gryazin – Akropolisz Rally 2017

A fiatal orosz versenyző vezette a rali Európa-bajnokság görög fordulóját, amikor az ötödik szakasz utáni etapon menet közben kigyulladt Skoda Fabia R5-öse. A pilóta megállt, de még a vetélytársak segítségével sem tudták megfékezni a tüzet, ami Gryazin elmondása szerint a kocsi alól, talán az üzemanyagtartály felől terjedt.


Hayden Paddon – Portugál Rally 2016

Az új-zélandi pilóta a verseny első napjának második körében hibázott, lebukfencezett egy rézsűn, és a Hyundai forró kipufogójától begyulladt a növényzet. Az i20 WRC néhány perc alatt porig égett, szerencsére a legénysége időben ki tudott mászni a kocsiból. Ott Tanak ugyanott járt pórul a Ford Fiesta WRC-vel néhány perccel később, de egy kis segítségnek köszönhetően ők el tudták oltani az autójukon kialakuló tüzet.

 

Slawomir Ogryzek– Ypres Rally 2015

Az Ypres Rally 2015-ben is szedett egy áldozatot egy megsemmisült raliautó formájában. Slawomir Ogryzek azzal a céllal indult csatába a belga futamon, hogy megpróbáljon az ERC 3-as sorozat ponttáblázatán előrelépni. A lengyel versenyző terve a harmadik szakaszon ment füstbe, amikor Peugeot 208 R2-esével lecsúszott az útról. A kocsin nem keletkezett nagy kár ekkor, de a kipufogó alatt lángra kapott a fű, a Peugeot pedig kigyulladt, és teljesen leégett. „Egy balos kanyarban lecsúsztam az ívről, és beleestünk egy árokba” – mesélte Ogryzek. „Elővigyázatosságból később használtam a tűzoltókészüléket, mivel láttunk egy kis füstöt. Rendben volt azonban a dolog. Körülbelül hét perccel később aztán tűz ütött ki. A rajongók és a rendezők próbáltál eloltani, de sajnos nem tudtuk megmenteni az autónkat.”

 

Augusto Bestard – Szardínia Rally 2015

A paraguayi versenyző európai kirándulása balul végződött, amikor a 2015-ös Szardínia Rally utolsó napján kiégett Ford Fiesta R5-öse.

 

Sepp Wiegand – Tour de Corse 2014

Sepp Wiegand a rali Európa-bajnokság 2014-es szezonjának utolsó fordulójáig életben tartotta reményeit a kontinensbajnoki cím megszerzésére, melyek aztán még az előtt mentek füstbe, hogy a Korzika Rally valójában megkezdődött volna. A német a teszten csúszott le az útról, megsérült a Skoda Fabia S2000 kipufogója, emiatt kigyulladt az alatta lévő fű, és vele együtt az autó is. Tartalékautó hiányában Wiegand nem tudott elrajtolni Korzikán, így elszálltak az Európa-bajnoki címet illető esélyei.

 

Mikko Hirvonen – Szardínia Rally 2014

Az M-Sport versenyzőjének Fiesta WRC-je nem gyorsasági szakaszon, hanem egy összekötő etapon esett a tűz áldozatul. A rossznyelvek szerint nem volt véletlen a dolog, Hirvonen tulajdonképpen maga gyújtotta fel az autót azzal, amikor a fékrendszer légtelenítését végezte és a fékolaj a forró féktárcsára fröccsent. Ezt persze sem ő, sem csapata nem erősítette meg.

A finn pilóta évekkel később, 2019-ben, már „nyugdíjas” státuszban látogatott el a viadalra, ahol bevallotta, hogy a kérdéses eset már a második volt a szigeten, az első egy teszten esett meg vele.


Nick RobertsOregon Trail Rally 2014

Roppant szerencsétlen módon vesztette el Subaru Imprezáját Nick Roberts. Nehéz volt rájönni, mi is történhetett, annyit azonban ki tudott deríteni az amerikai csapata a kocsi hamvaiból, hogy eltörött az autó féltengelye. Ez kilyukasztotta a kevlár védelmet, majd az üzemanyagtartályon egy tizenöt centis vágást okozott. A tüzet észrevéve a fékbe taposott Roberts az esetnél, navigátora, Rhianon Gelsomino viszont nem tudott kiugrani az autóból a saját oldalán. A lányt a pilóta segítette ki a bal oldalon, aki az arcán és kezén is égési sérüléseket szenvedett. Az már a szerencse számlájára írandó, hogy a páros a futam előtt cserélte le felszereléseit, köztük a nyitott sisakot zártra.


Mikko Pajunen – Ypres Rally 2013

Mikko Pajunen Ford Fiesta S2000-esének története a 2013-as Európa-bajnokság belga fordulóján fejeződött be. Mint kiderült, nem ez volt az egyetlen versenyautó, melynek sorsa ilyen véget ért a futamon.


Davy Vanneste – Ypres Rally 2013

Craig Breen valószínűleg nem azon az áron akarta visszaszerezni az árokba csúszásával elvesztett harmadik helyét, hogy egy vetélytárs autója leégjen. Az ír a 2013-as Ypres Rally utolsó gyorsaságiján hibázott, és miközben az árokban töltött néhány percet, el is búcsúzhatott a dobogós helyezéstől. A márkatárs Davy Vanneste Peugeot 207 S2000-ese viszont tüzet fogott ugyanezen a szakaszon, ami miatt leállították a rajtoltatást, a gyorsaságit pedig törölték is az értékelésből. Breen így nem vesztette el korábbi pozícióját, ellenben Vanneste ugyanezt nem mondhatta el az autójáról.


Mikko Hirvonen – Legend Boucles de Spa 2013

A finn aktuális főnöke, Yves Matton invitálására vett részt a belga historic futamon. A Citroën Visa 1000 Pistes motortere egyszer csak kigyulladt, de szerencsére nem égett le az autó.


Robert Kubica – Rallye du Var 2012

Robert Kubica Forma-1-es karrierjét szörnyű ralis balesete törte ketté. Az eset után másfél évvel azonban már ismét raliautóban ült a lengyel. A C4 WRC és a Rallye du Var nem hozott neki szerencsét, összetörte a kocsit, ami az eset során lángra kapott, és porig égett.


Martin Prokop – Deutschland Rallye 2012

Fiona 2 a rali világbajnokság német fordulójának egy szakaszán esett a tűz áldozatává. Az esetnek az ad még szomorúbb színezetet, hogy a vetélytársak sorra száguldottak el a lángoló Ford Fiesta RS WRC mellett anélkül, hogy megálltak volna.

 

Valerio Catelani – Rally Coppa Citta di Lucca 2012

Valerio Catelani egy 2012-es olasz aszfaltfutamon csúszott az árokba, a Peugeot 207 S2000 pedig kigyulladt. A pilóta és hölgynavigátora, Daniela Bertoneri nem tudott kimászni, bennégtek az autóban.


Ramona Karlsson – Új-Zéland Rally 2012

A svéd hölgy inkább küllemével, mint gyorsaságával tűnt ki a ralis társadalomból. Új-Zélandon ráadásul szerencséje sem volt, porrá égett az Evo X-es Mitsubishi.

 

Jean-Dominique Mattei – Tour de Corse 2012

A Skoda Team Italia az IRC sorozat keretein belül futó korzikai viadal élő televíziós közvetítése során nézhette végig, ahogyan egyik Fabia S2000-ese megsemmisül. A kocsit Jean-Dominique Mattei bérelte a csapattól.

 


Bútor Róbert – Veszprém Rallye 2011

Bútor Róbert nagy reményekkel és győzelemmel kezdte a magyar bajnokság 2011-es szezonját. A dolgok aztán egyre frusztrálóbbá kezdtek válni, ami a Veszprém Rallye-en csúcsosodott ki, ahol feltehetően a benzinbefecskendező hibája miatt a Peugeot 207 Szuper 2000 Királyszentistvánon kigyulladt, és megsemmisült. (Fotó: Szabó-Jilek Ádám)


Ollé Sándor – Veszprém Rallye 2007

A legendásan autógyilkos Veszprém Rallye kislőtéri szakaszán megsérült a Suzuki Swift S1600 kipufogója, amitől kigyulladt a kocsi. Olléék egy darabig nem vették ezt észre ezt, és száguldottak tovább az égő autóval. Amikor nyilvánvalóvá vált a baj, megálltak, a menetszél hűsítő hatásának megszűnése miatt azonban intenzívebbé vált a tűz, és porrá égett az autó. A késlekedve kiérkező tűzoltók nem csak az autót, de a környező növényzet is olthatták.


Daniel Carlsson – Ausztrál Rally 2005

Daniel Carlsson a Brit Rally-n történt szomorú esemény után – a Markko Martin-Michael Park kettőst ért balesetben a navigátor elhunyt – kapott lehetőséget arra, hogy a gyári Peugeot csapat színeiben állhasson rajthoz a 2005-ös évad végén. Japánban mindössze a nyolcadik helyre tudta behozni a svéd a 307 WRC-t, Ausztráliában pedig még addig sem jutott. A verseny első igazi gyorsasági szakaszán, a hírhedt, korábban is sok áldozatot követelő Murray North-on annak ellenére hibázott, hogy a csapatvezetés a lelkére kötötte, a biztonságra törekedjen. Jean-Pierre Nicolas nem csak a kiesés miatt lehetett csalódott, hanem amiatt is, hogy egy szénné égett autómaradványt kellett visszautaztatnia Európába.


Stephane Sarrazin – Katalán Rally 2005

A Forma-1-et is megjárt francia pilóta a 2004-es Katalán Rally-n mutatott kitűnő teljesítményének köszönhetően került a Subaru gyári csapatához 2005-ben, melynek színeiben a világbajnokság aszfaltos futamain kapott lehetőséget. A Spanyolországba történt visszatérés azonban nem alakult szerencsésen, aminek bizonyítéka egy kiégett Impreza WRC. És hogy mennyire is balszerencsések ezek az esetek, bizonyítja, hogy a növényzet tizenöt perccel azután kapott lángra az autó alatt, hogy a Sarrazinék lecsúsztak az útról.


Francois Duval – Ciprus Rally 2005

Francois Duval nagy lendülettel kezdte meg citroenes kalandját, ami aztán nagy esésekkel párosult. Cipruson ráadásul nem csak hogy összetört a Xsara WRC, de ki is gyulladt. Navigátora, Stephane Prevot megelégelte az ifjú belga hebrencsségét, és azonnal szakított vele, míg a Citroen Sport kétfutamos pihenőre küldte. Duval aztán visszatért, a 2005-ös idény utolsó futamát meg is nyerte, de a szezont követően nem tudott már igazán komoly szerephez jutni a ralisportban.


Colin McRae – Argentin Rally 2003

Amikor nem volt szerencséje Colin McRae csapatának: McRae 2003-ban szerződött át a Fordtól a Citroenhez. Az Argentin Rally-n a versenyző Xsara WRC-je kigyulladt, és porrá égett.

 

Armin Kremer – Deutschland Rallye 2002

A 2001-es rali Európa-bajnok Armin Kremer 2002-re egy hét futamból álló rali világbajnoki programot tervezett a szintén kontinensbajnok Erwin Weber csapatával és egy 2001-es specifikációjú Ford Focus WRC-vel. Két tizenötödik hely, valamint két kiesés után következett a hazai viadal, a Deutschland Rallye, ami borzasztóan alakult a pilóta számára, a harmadik nap reggelén ugyanis 160 kilométer/órás sebességnél lesodródott az útról, és nekicsapódott egy szalagkorlátnak. A Ford eleje rommá törött, de még a vezető oldali ajtó is leszakadt, majd kigyulladt az autó. Szerencsére a párosnak nem esett komolyabb baja, és a lángokat is meg tudták fékezni, így a kocsi megmenekült, újjá lehetett építeni.


Colin McRae – Finn Rally 2002

Amikor szerencséje volt Colin McRae csapatának: a skót lángoló Ford Focus WRC-vel érkezett meg a 2002-es Finn Rally egyik szakaszának céljába. Az M-Sport szerencsésnek mondhatta magát, mert egy tűzoltóautó segítségével gyorsan meg tudták fékezni a lángokat, így – bár kétségkívül látványos volt az eset – a kocsi menthetőnek bizonyult.


Tárnok Tamás – Budapest Rallye 2001

Tárnok Tamás Skoda Felicia Mini Kit-je az akkor az Európa-bajnoki értékelésbe is beleszámító Budapest Rallye rábaringi szakaszán semmisült meg tűz következtében. Az autót annak ellenére nem tudták megmenteni, hogy a verseny szervizparkját is a Rábaringen létesítették.

 

Petter Solberg – Ciprus Rally 2001

A világbajnokság egyik feltörekvő reménysége volt Solberg 2001-ben, ez volt az az időszak, amikor a tempó olykor hibázással párosult nála. Cipruson azonban nem Solberg, hanem a Subaru Impreza S7 WRC volt a siker kerékkötője, a kocsi kigyulladt, és leégett. A sziget azonban két évvel később kárpótolta a norvégot, aki győzött is és világbajnokká is avatták a szezon végén.

 

Dr. Konta Imre – Veszprém Rallye 1998

Mindenki legnagyobb meglepetésére „Konta Doki” egy különlegességgel, egy Volkswagen Golf Kit-Car-ral rajtolt el a 1998-as szezon harmadik fordulóján, Miskolcon, ahol a pilóta remekül is ment. A következő viadal, a Veszprém Rallye azonban már nem alakult ilyen jól, Konta ugyanis a szentgáli gyors vége felé egy szűk kereszteződésben felborult a Szabó Gergőtől bérelt autóval. Ezek után már csak gurult lefelé, a cél előtt megpróbálta újraindítani az autót, de mivel a motorháztető megnyomta a benzinbefecskendezőt, az üzemanyag szétfolyt, és azonnal lángra lobbant a kocsi. A páros rögtön megállt, de semmilyen eszköz nem akadályozhatta meg, hogy a Golf ne égjen le. Konta könnyek között búcsúzott az autótól és ralis pályafutásától.

 

Szeleczky Tamás – Esztergom Rallye 1996

A magyar ralisport élmezőnyébe 1995-ben berobbant versenyző a következő szezonra új autót épített. A gyönyörű Ford Escort Cosworth pályafutása elég rövidnek bizonyult, mivel a legelső verseny elején a friss fényezés a kipufogórendszer környéki nem megfelelő szigetelés miatt kigyulladt. A navigátor, Tóth Imre ráadásul előtte véletlenül kirúgta a tűzoltórendszer biztosítását, így nafta sem maradt az oltásra. Szeleczky sikeresen tette túl magát az eseten, előző évi autójába visszaült a következő két futamra, majd a szezon második felét egy új géppel teljesítette, és olyan eredményesnek bizonyult, hogy N csoportos bajnok lett.


Fischer Ákos – Salgó Rallye 1995

Az 1995-ös Salgó Rallye-nak sajnos nem az volt a legszörnyűbb pillanata, amikor Fischer Ákos Ford Sierra Cosworth-ja leégett. Mint ahogyan az ilyen eseteknél általában, a versenyzők itt sem sérültek meg, egy sportbírót azonban kisebb égési sérülésekkel kórházba szállítottak.


Björn Waldegard – Safari Rally 1992

Az első rali világbajnokot, Afrika királyát a Lancia hívta meg 1992-ben egy vendégszereplésre a Safari Rally-ra. Waldegard számára azonban egyáltalán nem alakult szerencsésen ezúttal a verseny. A kanosszajárás már jóval a rajt előtt megkezdődött, a 48 esztendős svéd balesetet szenvedett, kezét a nairobi kórházban meg is kellett műteni. A rajtnál azonban ott tudott lenni. A második napon aztán egy szervizelése során a sérült üzemanyagtartály miatt kigyulladt a HF Integrale. A versenyzők ki tudtak szállni az autóból, a szerelők közül néhányan viszont megsérültek, az autó pedig a tűz áldozatává vált.


Ranga László – Elastic Rallysprint 1988

Ranga László 1988-ban került a Novotrade Navigátor SE-hez, Ferjáncz Attila csapatában a „levetett” Audi Coupé Quattróba ülhetett bele. A pécsi pilóta két futamgyőzelemmel a tarsolyában érkezett a kaposvári rallysprintre. Az Audi a verseny féltávjánál egy jobbos kanyarban lecsúszott az útról, egy farakás megdobta az árokban, amitől felugratott az átellenben lévő partoldalra, onnan pedig tetőre esve állapodott meg. A csapat újjáépítette a kocsit, de az útban hazafelé, a korábbi baleset színhelyétől nem messze, Bőszénfánál rejtélyes körülmények között kigyulladt, és porrá égett. Ranga a hátralévő két futamot egy Ford Sierra Cosworth-tal teljesítette és védte meg a Lada VFTS-sel előző évben megszerzett abszolút magyar bajnoki címét.


Marc Surer – Hessen Rallye 1986

Nem egész egy hónappal Toivonenék tragédiáját követően szenvedett súlyos balesetet a Forma-1-ből a raliba olykor-olykor átránduló Marc Surer. Az Európa-bajnoki értékelésbe is beleszámító német Hassen Rallye-n egy Ford RS200-zal állt rajthoz. A tizenötödik szakaszon egy tempós jobbkanyarban az autó több mint 200 kilométer/órás sebességnél lerepült az útról, eltalált az oldalával egy fát, ami kettészakította a térhálós vázat, és megrepedt az üzemanyagtartály is. A navigátor, Michel Wyder számára nem volt menekvés, bennégett az autóban. Surer az ülésével együtt kirepült a kocsiból, eltörtek a lábai, megsérült a medencéje és másodfokú égési sérüléseket szenvedett a kezein és karjain.


Henri Toivonen - Tour de Corse 1986

A ralisport egyik legnagyobb tragédiája, az a baleset, ami a leginkább meghatározta a sportág alakulását. Henri Toivonen és navigátora, Sergio Cresto a pilóta betegsége ellenére magabiztosan vezették a ’86-os Korzika Rally-t, amikor tisztázatlan okokból lecsúsztak az útról az egyik szakaszon. A Lancia Delta S4 kigyulladt, és porrá égett. A versenyzőknek sajnos nem volt esélyük kimenekülni belőle.


Shekhar Mehta – Safari Rally 1986

A Peugeot Talbot Sport 1986-ban meghívta az Afrika specialista Shekhar Mehtát a Safari Rally-ra. Az öt Safari győzelemmel rendelkező pilótának nem kezdődött jól a kaland, a tréningen leégett a 205 T16 E2-je. A csapat a versenyre kerített neki egy új autót, amivel a nyolcadik helyen végzett a kenyai.


Hannu Mikkola – Sanremo Rallye 1983

A világbajnoki pontverseny éllovasaként érkezett Hannu Mikkola San Remóba 1983-ban. A verseny féltávjánál tartottak, amikor a pilóta és navigátora, Arne Hertz égett szagot érzett az autóban. Megálltak, hogy megnézzék, mi az oka ennek. Ekkor lángban állt már a kocsi csomagtere. Megpróbáltak mindent, bevetették a tűzoltókészüléket, és SOS hívták a csapat helikopterét, végül azonban a tűz győzött, a két versenyző végignézte, ahogyan leég az Audi Quattro. A vigaszt az év végi világbajnoki cím jelentette.

 

Andrew