Get Adobe Flash player

Hírek: Volkswagen Polo R WRC - Latvala átigazol a Volkswagenhez

 

Latvala átigazol a Volkswagenhez

Jari-Matti Latvala 2013-ban a Volkswagen új alakulatával, Sebastien Ogier csapattársaként vesz részt a rali világbajnokságban. A hírt azt követően tetté közzé, hogy a Ford bejelentette, a szezon végén megszünteti gyári csapatának működését. A gyári Ford csapattal öt évet eltöltő finn versenyző és navigátora, Miikka Anttila a 2013-as idény első versenyén, a Monte-Carlo Rallye-n fog a Polo R WRC-vel bemutatkozni. Az igazolással a Volkswagen egy rendkívül erős pilótapárossal kezdheti meg első világbajnoki szezonját.

„Nagyon örülünk és büszkék vagyunk arra, hogy megszereztük Latvalát a WRC-s projektünkhöz” – mondta el a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito a bejelentést követően. „Ő az egyik legkitűnőbb versenyző a világbajnokság porondján, tapasztalt, rámenős és kivételes sebességgel rendelkezik. Azóta ismerem őt, hogy elkezdte a ralizást, és közvetlen közelről figyelhettem fejlődését. Csapatunknak igazi erősítést jelent.”

Capito arról is beszélt, hogy Latvala leigazolása újabb löketet adott a Volkswagennek a világbajnoki cím megszerzéséért 2013-tól kezdődő harcában: „A tény, hogy egy újabb top pilóta bízik sikereinkben és érkezik hozzánk, további motivációt ad csapatunk minden tagjának. Sebastien Ogier és Jari-Matti Latvala személyében kitűnő pilótákkal kezdhetjük meg a 2013-as rali világbajnokságot a Polo R WRC-vel.”

Latvala, aki a 2008-as Svéd Rally győzelmével a legfiatalabb világbajnoki futamgyőztesnek vallhatja magát, eddig hét világbajnoki futamgyőzelmet szerzett. A 27 éves versenyző a következőket nyilatkozta: „A Volkswagen csapatának elkötelezettsége győzött meg arról, hogy vállaljam ezt a kihívást. A Fordnál eltöltött időszak rendkívül hasznos volt számomra, és szeretném megköszönni mindazoknak a segítséget, akik az elmúlt években támogattak engem. Nem volt könnyű számomra azt mondani: viszlát. Ugyanakkor számomra ez egy új korszak kezdete lesz. Azért hoztam meg ezt a döntést, hogy egy újabb lépést tegyek nagy célom felé: világbajnok szeretnék lenni, a Volkswagennel.”

Latvala később elárulta, a Ford rali világbajnokságból történő év végi kilépése volt döntésének egyik meghatározó tényezője. „Hosszú távú szerződést akartunk egy gyári csapattal, de mikor láttuk, hogy a Forddal ez nem lehetséges, arra az elhatározásra jutottunk, hogy 2013-tól a Volkswagennel fogunk versenyezni. A döntést két hét alatt hoztuk meg. A menedzserem, Timo Jouhki hónapokkal ezelőtt kezdte meg a tárgyalásokat a Volkswagennel. Volt egy szerződéstervezetünk Malcolm Wilsontól és egy a Volkswagentől. A döntést nem tartott sokáig meghozni, miután kiderült, a Ford nem tud hosszú távon kötelezettséget vállalni.”

Latvala eddigi teljes világbajnoki karrierjét a Ford csapatát futtató M-Sport támogatta, amiről a finn megjegyezte, nehéz döntés volt elhagyni a csapatot. „Nem könnyű, tíz évvel ezelőtt kerültem  ide, és azóta minden szezonban legalább egy versenyen World Rally Car-ral álltam rajthoz. Valamilyen kapcsolatom minden évben volt az M-Sporttal és a Forddal, így nagyon nehéz döntés volt elhagyni a csapatot. Azt is tudom ugyanakkor, hogy semmi nem tart örökké és tudom, fontos, hogy képesek legyünk meghozni ilyen döntéseket a továbblépéshez.”

„Sok minden köt ehhez a csapathoz, ezeket veszni hagyni és átmenni máshová nagyon nehéz. Mikor meghozol egy ilyen döntést, először úgy tűnik, rendben van: ’OK, csináljuk…’ Aztán elkezdesz gondolkodni egy kicsit és egyre nehezebbé válik” – beszélt döntésének hátteréről a 2010-ben a világbajnokságon második helyen záró Latvala.

A finn pilóta arról is beszélt, szívesen tesztelné a Polót még ebben az évben, de erre a Fordtól az érvényes szerződése miatt engedélyt kell kapnia. „A Volkswagen tervez egy tesztet novemberre, tehát esélyünk van, de ezt meg kell beszélnünk a Forddal. Ha ők engedélyezik, tesztelni fogok.”

A Szardínia Rally-ra már a bejelentés után került sor, ahol a Volkswagen Motorsport futamon induló mindkét pilótája, Sebatien Ogier és Andreas Mikkelsen brillírozott, a szerényebb képességű Skoda Fabia Szuper 2000-esekkel WRC-ket is megelőzve az abszolút értékelés ötödik és hetedik helyén végeztek.

Jost Capito ezt követően beszélt arról, hogy a két leszerződtetett párosuk mellett esetlegesen egy harmadik duónak is lehetőséget biztosítanának 2013-ban. „A terv az, hogy egy harmadik autót is indítsunk, mikor a világbajnokság visszatér Európába, tehát a portugál versenytől kezdve. Ez attól függ, hogy addig hogyan alakul a szezon. Ha gondjaink lennének, nem lesz harmadik kocsi. De a terv ez, erre készülünk. Az autóra legnagyobb eséllyel Andreas pályázik.”

Mikkelsen idén eddig hét versenyen vett részt a Volkswagen Motorsport által felkészített Skoda Fabia S2000-rel, és Ogier szakaszeredményeivel összehasonlítva folyamatosan jó teljesítményt nyújtott. Ez pedig Capito figyelmét sem kerülte el.

„Andreas remek munkát végzett és egy nagyszerű fickó. Folyamatosan fejlődik, ha meglesz a lehetősége, hogy folyamatosan a világbajnokságon menjen, úgy gondolom, nagyon jó esélyei lesznek. Az övé lehet jövőre a harmadik autónk.”

 

Andrew

 

2012. október 26.